۱۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۳
کد خبر: ۵۹۵۷۷۹

برنامه‌های فرهنگی دهه فجر حوزه علمیه خواهران استان تهران تشریح شد

برنامه‌های فرهنگی دهه فجر حوزه علمیه خواهران استان تهران تشریح شد
کریم زاده در تشریح برنامه‌های فرهنگی دهه فجر حوزه علمیه خواهران استان تهران، گفت: حوزه‌های علمیه خواهران از دستاوردهای انقلاب اسلامی است.

سهیلا کریم زاده معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان تهران، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با تشریح برنامه‌های فرهنگی این مرکز به مناسبت چهل‌سالگی انقلاب در ایام دهه فجر، گفت: طبق صریح روایات؛ 40 عدد مقدسی است، از چهل‌سالگی یک نظام حکومتی معمولاً با عنوان سن ثبات و بلوغ عقلی یاد می‌شود.

وی افزود: بر این اساس می‌توان گفت امسال در تاریخ نظام جمهوری اسلامی، سال بسیار منحصربه‌فردی است چراکه عدد چهل علامت بلوغ و شکوفایی انقلاب اسلامی و بیانگر استفاده از تجارب سنین ماقبل برای آینده‌ای درخشان و قوی‌تر همراه با پیروزی و موفقیت‌های بیشتر است.

کریم زاده حوزه علمیه خواهران را از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی برشمرد و ابراز کرد: پیش از پیروزی انقلاب اسلامی حوزه‌های علمیه خواهران با این گستردگی که امروز مشاهده می‌شود وجود نداشت و در سراسر کشور تنها چند مرکز کوچک و در حد یک محله بانوانی که دغدغه کسب معارف الهی داشتند جمع می‌شدند و به کسب علوم دینی می‌پرداختند؛ ازاین‌رو یکی از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی تأسیس حوزه علمیه خواهران جامعه‌ الزهرا(س) بود که بنیان‌گذار کبیر انقلاب امام خمینی(ره) مجوز تأسیس آن را صادر فرمودند تا زنان و دختران بتوانند در آن مراکز آموزه‌های دینی را فرابگیرند.

معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان تهران از افتتاحیه نمایشگاه دستاوردهای 40 ساله حوزه‌های علمیه خواهران در باغ‌موزه دفاع مقدس خبر داد و گفت: این نمایشگاه در ایام دهه فجر در باغ‌موزه دفاع مقدس برگزار می‌شود الحمدالله با همه محدودیت‌های مکانی که داشتیم توانستیم مهم‌ترین دستاوردهای 40 ساله انقلاب اسلامی حوزه‌های علمیه خواهران را در این مکان به معرض دید عموم بگذاریم، گفتنی است این نمایشگاه تا پایان ایام دهه فجر در معرض دید علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به برگزاری همایشی با عنوان عملکرد حوزه‌های علمیه خواهران استان تهران و نقش آن‌ها در تداوم انقلاب اسلامی، عنوان کرد: این همایش 13 بهمن‌ماه در مدرسه علمیه حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) و با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور، خانم دکتر ظهیری معاون فرهنگی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران کشور و خانم دکتر زهرا آیت‌اللهی رییس شورای فرهنگی اجتماعی زنان برگزار می‌شود.

کریم زاده با اشاره به مقارن شدن ایام دهه فجر و شهادت مظلومانه دردانه رسول خدا حضرت زهرا(س) این ایام را دهه فجر فاطمی خواند و گفت: بر همین اساس نشست معارف فاطمی در ۱۷ بهمن‌ماه در مدرسه کریمه اهل‌بیت(ع) برگزار می‌شود. همچنین در ۱۲ بهمن‌ماه مسؤولان، اساتید و طلاب حوزه علمیه خواهران استان تهران با حضور در حرم مطهر امام راحل با آرمان‌ آن رهبر فقید و رهبر معظم انقلاب و شهدای انقلاب تجدید میثاق می‌کنند.

معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان تهران در پایان با اشاره به یکی دیگر از اقدامات این مرکز در ایام دهه فجر، خاطرنشان کرد: یکی دیگر از اقدامات و برنامه‌های این مرکز دایر کردن ۶ غرفه در مسیر راهپیمایی ۲۲ بهمن و ارائه مشاوره‌های خانوادگی، پاسخ به مسائل شرعی، نمایش پایان‌نامه‌های برتر توسط حوزه علمیه خواهران استان تهران در مسیر راهپیمایی خواهد بود./813/ت302/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات