۰۹ دی ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۴
کد خبر: ۵۹۱۸۱۸
معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان تهران:

امنیت کشور به برکت وجود ولایت فقیه و مردمی با بصیرت است

امنیت کشور به برکت وجود ولایت فقیه و مردمی با بصیرت است
کریم زاده گفت: بلوغ انقلاب اسلامی در 40 سالگی و امنیت ایران اسلامی در منطقه‌ای آکنده از آتش همه به برکت وجود ولایت‌فقیه و مردم با بصیرت است.

خانم دکتر سهیلا کریم زاده معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، درباره اهمیت حماسه 9 دی، گفت: حماسه 9 دی که در سال 88 اتفاق افتاد عاملی برای تثبیت نظام و نقطه عطفی برای انقلاب اسلامی بود.

وی افزود: ادعای تقلب در انتخابات 88 و حوادثی که در پی آن به وقوع پیوست با نقشه دشمن برای به چالش کشیدن حقانیت و اصل نظام جمهوری اسلامی ایران صورت گرفت. در اصل می‌توان گفت فتنه 88 و آن هرج‌ومرج‌ها همه در اتاق فکر دشمنان طراحی و برای اجرا به عناصر و نفوذیان داخلی ارائه می‌شد.

معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان تهران بابیان اینکه اتفاقات سال 88 برای نخستین بار نبود که در طول تاریخ انقلاب اتفاق می‌افتاد، ابراز کرد: در کارنامه تاریخ اسلام موارد این‌چنینی بسیار است حتی در انقلاب‌هایی غیر از انقلاب اسلامی که انقلاب‌های غیر ایدئولوژی است و در کل دنیا رخ می‌دهد همیشه بعد از مدتی یک دگردیسی اتفاق میفتد و یک تغییر هویتی در آن انقلاب‌ها ایجاد می‌شود طوری که برخی افراد تفکراتشان تغییر کرده و حتی انقلاب قبلی را نیز زیر سؤال می‌برند.

کریم زاده ادامه داد: در انقلاب اسلامی نیز ما چنین مواردی را داشتیم یعنی وقتی از آن اصل اتفاق افتاده مسلم درست چند دهه گذشته نسل جدیدی که با هویت آن اصل آشنایی نداشتند و یا برخی از بزرگان که خودشان از سردمداران آن اتفاق مبارک بودند به‌مرورزمان متأسفانه تغییر ماهیت داده و رویکردشان رویکرد دنیایی و جاه‌طلبانه شده و از مسیر درست انقلاب منحرف شدند.

وی افزود: در سال 88 نیز چنین چیزی اتفاق افتاد و برخی افراد که در دوران انقلاب خودشان از انقلابیون بودند و شاید تا سنواتی هم از انقلاب حمایت می‌کردند و نظام اسلامی مورد تأییدشان بود مسیر و رویکرد خود را تغییر می‌دهند که اوج این انحراف در سال 88 به بهانه تقلب در انتخابات ریاست جمهوری ظهور و بروز می‌یابد. البته این افراد ابتدا به‌صورت پیچیده و غیرمستقیم اما بعد از مدتی از نقطه‌ای به‌صورت آشکارا وارد میدان می‌شوند و نظام و ولایت‌فقیه را تهدید و مورد هجمه قرار می‌دهند که اوج آن وقاحت و گستاخی در روز عاشورا اتفاق میفتد.

معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان تهران درباره نقش رسانه‌های معاند در ظهور و بروز فتنه 88، گفت: در آن ایام رسانه‌های معاند نیز از هیچ دشمنی فروگذاری نکردند اما مردمی که به حرف آنان اعتماد داشتند تنها سخن آنان را در بحث تقلب باور کرده و حق خود را از انتخابات مطالبه می‌کردند و هیچ مخالفتی با اصل نظام جمهوری اسلامی نداشتند اما دشمنان از این بخش از خواسته مردم سوءاستفاده کردند تا بتوانند به مطامع ضدانقلابی خودشان و زیر سؤال بردن اصل نظام دست یابند.

کریم زاده ادامه داد: ما می‌بینیم در روز عاشورا منافقان با هتک حرمت مقدسات و نمادهای دهه محرم تصاویر و پرچم‌های اباعبدالله الحسین(ع) را به آتش کشیده و به نمازگزاران ظهر عاشورا حمله می‌کنند و با سردادن شعارهای ضدانقلابی از فضای خلوتی که در شهر حاکم بود سوءاستفاده می‌کنند؛ که مردم این هتک حرمت عاشورایی را در 9 دی محکوم کردند.

معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان تهران بابیان اینکه حضور مردم در حماسه 9 دی بسیار شفاف و واضع در راستای حمایت از ارزش‌ها، جایگاه ولایت و آرمان‌های انقلاب اسلامی بود، گفت: حماسه 9 دی سبب شد جنود شیطان از عرصه انقلاب رانده شوند.

وی درباره ضرورت و اهمیت یادآوری و بازخوانی حماسه 9 دی، عنوان کرد: یادآوری و تداوم بازخوانی حماسه و یوم‌الله 9 دی کمک می‌کند ما یادمان نرود دشمن همیشه درصدد ضربه زدن به مقدسات، اصل انقلاب و نظام اسلامی است.

کریم زاده بابیان اینکه ضربه به اصل انقلاب به‌طور مشخص ضربه زدن به ولایت‌فقیه است، گفت: دشمنان می‌دانند تنها چیزی که در این 40 سال باعث شده نقشه‌های شوم آنان به نتیجه نرسد و تنها متحمل هزینه‌های گزاف شوند وجود ولایت‌فقیه آگاه به زمان، فقیهی باتقوا، انسانی بصیر و حمایت مردم از این رهبر شجاع، عاقل و مدبر است؛ بنابراین تا زمانی که مردم و نظام در کنار هم باشند به‌طورقطع دشمنان به خواسته‌های پلیدشان دست نخواهند یافت.

معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان تهران ادامه داد: البته دشمنان هرگز دست از دشمنی خود برنمی‌دارند و مدام در حال توطئه و نقشه کشیدن علیه ملت و انقلاب اسلامی هستند و بعد از فتنه 88 نیز دیدیم که نقشه‌های دشمن در عین پیچیدگی و شدت، عمق و وسعت بسیاری پیدا کرد و امروز با توطئه جدید که همان فشار اقتصادی به مردم است می‌خواهند به اهداف خود دست یابند؛ بنابراین تا زمانی که دو اصل حضور ولایت‌فقیه و هوشیاری و شناخت نقشه دشمنان از سوی مردم وجود داشته باشد دشمنان به اهداف خود دست نمی‌یابند.

وی با اشاره به شرایط نابسامان منطقه، خاطرنشان کرد: بلوغ انقلاب اسلامی در 40 سالگی و امنیت ایران اسلامی در منطقه‌ای آکنده از جنگ و آتش همه به برکت وجود ولایت‌فقیه و مردم ولایت‌پذیر است، بنابراین لازم است مسؤولان قدر این مردم با بصیرت و آگاه را بدانند و به این خود باروی برسند تا با نگاه به توانمندی‌ها و ظرفیت‌های داخلی کشور را درزمینهٔ اقتصادی به رشد و توسعه برسانند و بحران‌ها و مشکلات اجتماعی را هر چه سریع تر رفع کنند./813/ت302/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات