۱۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۵
کد خبر: ۵۹۵۶۳۸
رییس سازمان فضایی:

ماهواره ظفر در سال آینده پرتاب می شود

ماهواره ظفر در سال آینده پرتاب می شود
رییس سازمان فضایی از پرتاب ماهواره ظفر در سال آینده خبر داد و گفت: امروز از لحاظ فناوری نیز 100 درصد ماهواره امید ارتقا پیدا کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، مرتضی براری، رییس سازمان فضایی کشور ظهر امروز در اولین همایش علمی هوا_فضا و تجاری سازی در شهرستان فردوس اظهار داشت: امروز جمهوری اسلامی ایران یکی از 11 کشور برتر در حوزه فناوری فضایی است.

وی با بیان اینکه علم هوا فضا یکی از افتخارات نظام اسلامی است، گفت: تثبیت چرخه کامل فناوری فضایی یکی از مهم‌ترین برنامه‌های فضایی ایران تا سال 1404 است.

رییس سازمان فضایی کشور از پرتاب ماهواره ظفر در سال آینده خبر داد و افزود: امروز از لحاظ فناوری نیز 100 درصد ماهواره امید ارتقا پیدا کرده است.

براری تصریح کرد: باید صنعت فضایی در کشور نهادینه شود و تبدیل اقتدار علمی به اقتدار اقتصادی در حوزه هوا_فضا دارای اهمیت فراوانی است.

وی با بیان اینکه باید برای مدیریت دو حوزه مهم نیروی انسانی متخصص و نقدینگی در کشور تدبیری اندیشیده شود، ادامه داد: می‌توان از داده‌های فضایی در استان برای کاهش هزینه‌ها و اصلاح فضای کسب و کار استفاده کرد.

رییس سازمان فضایی کشور خاطرنشان کرد: خراسان جنوبی یکی از استان‌های دارای ایده و خلاقیت و فکر نو است و به دنبال تاسیس پژوهشکده فضایی در این استان هستیم.

براری اظهار کرد: به دنبال ترغیب بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در حوزه فضایی هستیم و بسترهای مناسب برای ورود بخش خصوصی فراهم شده است./9314/ت303/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات