۲۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۴
کد خبر: ۵۹۴۱۳۱
استاد حوزه علمیه:

والدین برای تربیت فرزندان باید مجهز به علوم دینی باشند

والدین برای تربیت فرزندان باید مجهز به علوم دینی باشند
حجت الاسلام شریف با تاکید بر اینکه والدین باید مجهز و مسلح به علوم دینی باشند، گفت: والدین اگر اهل مطالعه و تحقیق باشند فرزندان نیز چنین می شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام مهدی شریف استاد حوزه علمیه، شب گذشته در مسجد الهادی(ع)، گفت: هدف جریان سقیفه ترتیبی کردن جریان خلافت بود که 7 نفر از افراد آن قبل از رحلت رسول خدا به ترتیب مشخص شده بود.

حجت الاسلام شریف با بیان اینکه مطالعه تاریخ اسلام در پاسخ دهی به شبهه افکنی دشمنان بسیار ضروری است، ابراز کرد: با مطالعه تاریخ اسلام است که انسان می تواند از فریب شبهه افکنی دشمنان اسلام در امان بماند. طلبه، دانشجو و هیاتی‌ها باید اهل مطالعه باشند و با تحقیق و تفحص به شبهات اعتقادی پاسخ دهند.

استاد حوزه علمیه با تاکید بر اینکه والدین باید مجهز و مسلح به علوم دینی باشند، اظهار داشت: پدر و مادر اگر خود اهل مطالعه و تحقیق باشند به طور قطع فرزندان نیز چنین می شوند و با تحقیق برای آینده خود برنامه ریزی می کنند؛ فرزندان بازتاب رفتار والدین هستند.

وی افزود: والدینی که به اقامه نماز اول وقت اهتمام دارند فرزندان آنان نیز اهل اقامه نماز می شوند.

حجت الاسلام شریف نقش معلم را بعد از والدین در تربیت فرزندان بسیار مهم دانست و گفت: معلمی که با رفتار و اخلاق انسانی رابطه و سنخیت نداشته باشد چگونه می تواند نسل انسانی را تربیت کند.

استاد حوزه علمیه یکی از وظایف مهم والدین را براساس کلام رسول خدا انتقال پیام غدیر به فرزندان و نسل آینده بر شمرد و اظهار داشت: این وظیفه ای است که پیامبر اسلام در روز غدیر بر عهده تمام والدین تا روز قیامت قرار داده است.

وی با تاکید براینکه هیئات مذهبی باید مبلغ فرهنگ اهل بیت(ع) باشند، عنوان کرد: هیئات باید انسان ساز و موثر باشند و این زمانی محقق می شود که افراد به فکر رشد و تعالی معنوی خود باشند.

حجت الاسلام شریف با بیان اینکه جریان سقیفه در حق پیامبر و متن قرآن کریم ظلم کرد، گفت: مباحث اعتقادی باید تقویت شود در این صورت است که می توان از دین دفاع کرد.

استاد حوزه علمیه در پایان خاطرنشان کرد: علما و بزرگان دین هر یک کتابی به عنوان اعتقادات داشتند و مدام آن را مطالعه می کردند که مبادا مبانی اعتقادی را زیر سوال ببرند؛ انسان مدام باید مبانی فکری و اعتقادی خود را بررسی کند و اجازه ندهد کسی به اعتقادات او ضربه بزند./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات