۱۸ دی ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۱
کد خبر: ۵۹۲۹۲۶
با حضور خانواده شهدا؛

یادواره عملیات کربلای ۴ و ۵ و گرامیداشت شهدا در مشهد برگزار شد

یادواره عملیات کربلای ۴ و ۵ و گرامیداشت شهدا در مشهد برگزار شد
یادواره عملیات کربلای ۴ و ۵ و گرامیداشت شهدای واحد تخریب لشکر ۲۱ امام رضا(ع) در حرم مطهر رضوی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، یادواره عملیات کربلای ۴ و ۵ و گرامیداشت شهدای واحد تخریب لشکر ۲۱ امام رضا(ع) در عملیات های کربلای ۴ و ۵، به ویژه تخریب چی، طلبه و غواص شهید "حمزه سیدآبادی" امشب در تالار قدس حرم مطهر رضوی برگزار شد.

حجت الاسلام سید آبادی، کارشناس مذهبی در این یادواره، گفت: شهدا با پیروی از اهل بیت(ع) راهی رفتند که مکتب اهل بیت(ع) بود و سبک زندگی اسلامی را با شهادت نشان دادند.

وی با بیان این که شهدا در محضر خداوند «عِندَ رَبِّهِم يُرزَقونَ» هستند، اظهار کرد: امیدواریم بتوانیم با برگزاری این یادواره ها گوشه ای از سیره شهدا که سیره اهل بیت(ع) است را پیاده کرده و با عمل به سیره شهدا زمینه ساز ظهور امام زمان(عج) باشیم.

در این مراسم  چند تن از رزمندگان و تخریب چیان غواص به روایت از عملیات کربلای ۴ و ۵ پرداختند.

یوسفی از رزمندگان دفاع مقدس با اشاره به روایت هایی از کربلای ۵ به اخلاص رزمندگان در زمان دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: اتکا به خدا و ‌توکل به ائمه در غواصین موج می زد.

وی افزود: موانع سخت و بسیاری در کربلای ۵ بود که در هیچ‌جنگی در جهان چنین موانعی سابقه نداشت اما رزمندگان اسلام با توکل واقعی بر خدا موانع را برداشته و‌ پیروز شدند.

محمد حق بین از دیگر رزمندگان دفاع مقدس نیز با بیان روایتی از غواصان عملیات های جنگ تحمیلی، گفت: باید خاطرات رزمندگان مورد بررسی قرار  گرفته و این فرهنگ شهدا و رزمندگان در جامعه مورد استفاده قرار گیرد که اگر در فرهنگ در جامعه حاکم شده بود، این مشکلات کمتر بود.

وی با اشاره به اخلاص رزمندگان اسلام، اظهار کرد: آن هایی شهید شدند که با خدای خود به خوبی ارتباط برقرار کرده بودند و این رزمندگان با اخلاص و اشتیاق و عزم راسخ به سمت سنگر دشمن حرکت و آن همه استحکامات دشمن را در هم شکستند./864/پ202/ب1

ارسال نظرات