۱۸ دی ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۰
کد خبر: ۵۹۲۹۰۳
آیت الله صدیقی:

پشتوانه مملکت دیانت متدینین است

پشتوانه مملکت دیانت متدینین است
آیت الله صدیقی گفت: پشتوانه مملکت، دیانت متدینین دانشگاه‌ها و حوزه‌ها است؛ خون شهدا و پاکی متدینین اجازه نمی‌دهد سوءاستفاده‌گران باقی بمانند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله کاظم صدیقی استاد درس اخلاق حوزه علمیه در جلسه سیری در صحیفه سجادیه که امروز در مسجد دانشگاه تهران برگزار شد، درباره دعای هشتم صحیفه سجادیه، گفت: در این دعا امام سجاد(ع) از شر رذائل اخلاقی که جزء مهلکات انسان است، به خدا پناه می‌برد.

وی افزود: انسان باید طوری زندگی کند که در عین سعی و تلاش، وابسته به هیچ چیز نباشد، رفاه‌زدگی سبب دردسر انسان در دنیا و آخرت می‌شود؛ حیات آدمی باید به گونه‌ای باشد که نه تنها خود بلکه دیگران را نیز به زحمت و مشقت نیندازد.

استاد درس اخلاق حوزه علمیه ابراز داشت: در تمام شئون زندگی انسان باید تنها به خدا توکل کند و روی پای خود بایستد؛ وابستگی به هر عنوان و تشریفاتی حتی وابستگی به زهدفروشی مذموم و ناپسند است؛ نه وابسته به کسی باشیم نه کسی را به خود وابسته کنیم.

وی در ادامه بیان داشت: انسان باید راحت زندگی کند و به آنچه دارد قناعت کند و خانواده و اطرافیان را با زیاده طلبی‌های خود به زحمت و رنج نیندازد.

آیت الله صدیقی با اشاره به چهل سالگی انقلاب ابراز داشت: تنها در ایران است که دانشمندان در عین پیشرفت در مسائل علمی، هم به خدا توکل می‌کنند، هم عشق به ارزش‌های معنوی دارند و به اندوخته‌ها و دانش خود مغرور نمی‌شوند‌.

وی در ادامه بیان داشت: غیر از امام راحل در تاریخ ۲۵۰۰ ساله ایران کدام پادشاهی بوده که در حسینیه زندگی کند؛ مقام معظم رهبری نیز امروز با وجود اینکه در جایگاه مقام اول مملکت است اما در ساده زیستی زبانزد بوده و به قول کسانی که زندگی ایشان را از نزدیک شاهد هستند مجموع زندگی ایشان شاید از یک وانت بار بیشتر نشود، این ساده زیستی از روی ناتوانی نیست بلکه یک زندگی امام‌گونه است.

استاد درس اخلاق حوزه علمیه ابراز داشت: موفقیت در مسئله سلول‌های بنیادی و موضوع هسته ای با تشویق مقام معظم رهبری توسط دکتر کاظمی و مرحوم شهریاری به جایگاه کنونی رسید.

آیت الله صدیقی در ادامه بیان داشت: این اشخاص برجسته، عنصرهای روضه‌ای، هیأتی، متعبد و متدین بودند که از جای خیلی کم هزینه شروع کردند اما کشور را در حوزه‌های علمی در جایگاه بسیار خوبی قرار دادند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: خداوند به برکت انقلاب اسلامی نعمت‌های زیادی به ما عنایت کرده است؛ پشتوانه این مملکت، دیانت متدینین دانشگاه‌ها و حوزه‌هاست، سوءاستفاده‌گران باقی نمی‌مانند در واقع خون شهدا و پاکی متدینین اجازه نمی‌دهد ماندگار شوند، همه باید شبانه روز شکرگزار انقلاب اسلامی و برکات حاصل از آن باشیم./۹۶۹/پ202/ب1

ارسال نظرات