۱۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۰
کد خبر: ۵۹۲۰۰۲
رییس سازمان اوقاف و امور خیریه:

دنبال کردن وقف دانش و اختراعات از پروژه های کلان سازمان است

دنبال کردن وقف دانش و اختراعات از پروژه های کلان سازمان است
حجت الاسلام والمسلمین خاموشی وقف را مساله ریشه‌دار در تاریخ دانست و پروژه‌های کلان سازمان را در دنبال‌ کردن وقف دانش و اختراعات بیان کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین خاموشی رییس سازمان اوقاف و امور خیریه، امروز در دومین همایش ملی خیر ماندگار که در سالن همایش‌های بین‌المللی رازی برگزار شد، گفت: کار خیر تنها با پول انجام نمی‌شود، انسان زمانی که می‌اندیشد که سرچشمه مشکل کجا است و آن مشکل را باید از کدام مسیر حل کرد و سپس به حل آن اقدام کند این عمل کار خیر است

وی افزود: در سیره ائمه اطهار(ع) توصیه شده به حال ایتام رسیدگی ‌کنید و همچنین می فرمایند: صدقه به فقرا و رسیدگی به مشکلات آنان موجب برکت زندگی انسان می شود.

حجت الاسلام والمسلمین خاموشی با تأکید بر اینکه انسان بر اساس روایات باید کم‌بار و پرکار برای اسلام باشد، ابراز کرد: معیاری که امام معصوم برای اصحاب بیان می‌کنند انجام عمل خیر بی منت، بار نشدن بر دوش دیگران و بار گران برداشتن از دوش مردم است.

رییس سازمان اوقاف و امور خیریه ادامه داد: بنابراین در عمل خیر بیان مفهومی زیاد جایگاهی ندارد و باید در عمل ظهور و بروز یابد.

وی با اشاره به اینکه مهم‌ترین کارهای سازمان اوقاف اتمام کارهای خیر بر زمین‌مانده و اولویت‌دار است، اظهار داشت: از پروژه‌هایی که سازمان اوقاف دنبال می‌کند مربوط به افراد دارای ضایعه نخاعی است خوشبختانه دانشمندان با کشف تکثیر سلولی و تزریق آن به قسمت آسیب‌دیده می گویند 70 درصد آن ترمیم می‌شود و با توجه به اینکه در کشور قریب به 5 هزار ضایعه نخاعی وجود دارد سازمان اوقاف و امور خیریه برآن شده تا با حمایت از جریان علمی به توان‌بخشی و درمان این افراد کمک کند.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین خاموشی ادامه داد: همچنین سازمان اوقاف و امور خیریه می‌تواند از ظرفیت‌های خیریه و نیکوکاری درزمینهٔ کاهش آلودگی هوا و تصادفات نقش‌آفرین باشد بر همین اساس این سازمان در نظر دارد از تولید موتورهای برقی اختراع‌شده به دست جوانان ایرانی حمایت کرده تا از این طریق شاهد بروز بیماری های سرطانی و تصادفات باشیم؛ بنابراین از پروژه‌های کلان سازمان اوقاف و امور خیریه دنبال‌ کردن وقف دانش و اختراعات است.

رییس سازمان اوقاف و امور خیریه بابیان اینکه ثروت دنیوی به‌صورت موقت در اختیار انسان است، عنوان کرد: سرمایه و ثروت دنیوی ماندگار نیست و نابود شدنی است بر همین اساس برای آن‌که ثروت انسان بقا داشته باشد اسلام انسان‌ها را به احسان در مال ترغیب کرده است.

وی ادامه داد: زمانی که یک انسان مالی را وقف می‌کند تا ابد از آن بهره می‌برد، وقف یک مساله ریشه‌دار در تاریخ است، در ایران رقبه‌های فراوانی وجود دارد.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین خاموشی در پایان با تأکید بر اینکه در عمل خیر توانمند سازی باید در اولویت فعالیت‌های خیران قرار گیرد، خاطرنشان کرد: امروز باید به خیریه‌ها حیاتی دوباره دهیم و این امر با حرکت اجتماعی امکان‌پذیر است./813/پ202/ب1

تعداد بازدید : 19

 

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات