۰۹ دی ۱۳۹۷ - ۰۰:۲۲
کد خبر: ۵۹۱۶۸۰
حجت الاسلام سبحانی:

حماسه 9 دی سند افتخار ملت ایران است

حماسه 9 دی سند افتخار ملت ایران است
مدیر حوزه علمیه باقرالعلوم کوهدشت به خلق حماسه 9 دی از سوی ملت ایران و خنثی شدن فتنه 88 اشاره کرد و گفت: حماسه 9 دی سند افتخار ملت ایران است.

حجت الاسلام محمدرضا سبحانی، مدیر حوزه علمیه باقرالعلوم کوهدشت، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، با گرامی داشت حماسه 9 دی بیان داشت: با توجه به وقایعی که پیش از 9 دی در کشور اتفاق افتاد و آتشی که فتنه گران روشن کردند، دامن این آتش کل کشور را فرا گرفت.

وی افزود: خلق حماسه 9 دی در کشور و حرکت انقلابی ملت ایران در 9 دی موجب خاموش شدن آتش این فتنه شد و برای همیشه در تاریخ انقلاب ماندگار شد.

حجت الاسلام سبحانی خلق حماسه 9 دی را از برکت امام حسین(ع) عنوان کرد و گفت: ملت ایران اسلامی زمانی که بی حرمتی نسبت به عزای حسینی دیدند، به صحنه آمدند و باری دیگر پایبندی نسبت به آرمان های انقلاب و ادامه راه شهدا را به نمایش گذاشتند.

وی خاطرنشان کرد: حضور مردم در صحنه ای دیگر از انقلاب در حماسه 9 دی موجب بسته شدن دهن دشمنان شد و همه در سکوتی مرگبار فرو رفتند و این حضور مردم و خلق حماسه 9 دی از الطاف الهی بود که سبب شد مردم از اقشار مختلف در صحنه حاضر شوند.

مدیر حوزه علمیه باقرالعلوم کوهدشت در ادامه حماسه 9 دی را سند افتخار ملت ایران خواند و بیان کرد: ملت ایران اسلامی با خفه کردن فتنه دشمن در نطفه حماسه ای خلق کردند که برای همیشه در تاریخ انقلاب ماندگار و همواره مایه عبرت و درس گرفتن است.

وی بر ضرورت گرامیداشت و یادآوری خلق حماسه 9 دی یادآور شد: این حماسه تاریخی باید هر سال یادآوری شود و دشمن بداند ملتی که برای این انقلاب خون ریخته اند به راحتی نیز دست از آرمان های این انقلاب برنمی دارند.

حجت الاسلام سبحانی با اشاره به اینکه توطئه دشمن در حمایت از فتنه گران براندازی نظام و ضربه زدن به امنیت و اقتدار نظام بود، خاطرنشان کرد: خلق این حماسه سبب شد تا دشمن بداند نمی تواند به این راحتی برای براندازی نظام جمهوری اسلامی نقشه بکشد./9451/ت310/ب1

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات