۰۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۶
کد خبر: ۵۹۰۷۹۹
مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی:

مطالبات رهبری منشور حرکت و فعالیت حوزه علمیه خراسان شمالی است

مطالبات رهبری منشور حرکت و فعالیت حوزه علمیه خراسان شمالی است
حجت الاسلام سالاری مکی گفت: مطالبات رهبری در جمع حوزویان منشور حرکت و فعالیت ما بوده و در این زمینه درچند سال اخیر اقدامات مناسبی صورت گرفته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت الاسلام حجت سالاری مکی، مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی، امروز در نشست با مسئولان فرهنگی استان، با ارائه گزارشی از وضعیت حوزه علمیه خراسان شمالی، اظهار کرد: حوزه علمیه استان حوزه ای جوان و پویا اما با قدمت مناسب است، به گونه ای که مقام معظم رهبری در مهرماه سال 91 در سفر به این استان چند نمونه از علمای بزرگ خراسان شمالی را نام بردند.

وی با یادآوری اینکه رهبری در این دیدار 21 فرمایش و مطالبه را از حوزه‌های علمیه به‌صورت عموم مطرح کردند، افزود: بعد از سفر رهبری به خراسان شمالی، طرح توسعه حوزه علمیه استان ذیل برنامه حوزه علمیه خراسان تدوین شد که در این طرح برای اجرای هر کدام از فرمایشات و مطالبات رهبری از حوزویان برنامه‌های ویژه ای تدوین شده است.

حجت الاسلام سالاری مکی با اشاره به اینکه مطالبات و فرمایشات رهبری در جمع حوزویان استان منشور حرکت و فعالیت ما است، گفت: در این زمینه در چند سال اخیر اقدامات قابل توجهی چه از جنبه کمی و چه از جنبی کیفی در حوزه علمیه خراسان شمالی صورت گرفته است.

مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: حضور رهبر معظم انقلاب در خراسان شمالی نه تنها سبب رشد 570 درصدی زیرساخت های فیزیکی استان شد بلکه ثمرات و برکات معنوی فراوانی را برای مردم این استان به ارمغان آورد.

وی با اشاره به بیانات رهبری در بحث سبک زندگی اسلامی و نهی حوزه سکولار در سفر به خراسان شمالی، افزود: رهبری در این سفر تأکید کردند که اینجا جایگاهی است که یک حوزه‌ علمیه‌ کامل، با سطوح عالی درسی، با کیفیتِ خوب می تواند فراهم شود.

مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: بر این اساس در سال های اخیر در حوزه علمیه خراسان شمالی به‌صورت گام‌به‌گام به مطالبات رهبری پاسخ داده‌ایم و رویکرد ما در مدارس حرکت در مسیر تأکیدات و فرمایشات معظم له است.

گفتنی است، حوزه علمیه خراسان هزار و 200 سال قدمت داشته و اکنون با بیش از 30 هزار طلبه که زیر نظر افزون بر دو هزار استاد در 131 مدرسه علمیه تحصیل می‌کنند، پس از حوزه علمیه قم بزرگ‌ترین مرکز حوزوی کشور است.

مدارس علمیه در استان خراسان شمالی از سال 1388 تا سال 1395 به‌صورت نمایندگی و تحت نظر حوزه علمیه خراسان بزرگ فعالیت می‌کردند؛ اما حوزه علمیه خراسان شمالی از شهریورماه 95 به مدیریت استانی ارتقا یافت.

اکنون در سطح استان خراسان شمالی درمجموع 15 مدرسه علمیه شامل 9 مدرسه ویژه برادران و شش مدرسه ویژه خواهران فعال بوده و امسال حدود دو هزار و 600 طلبه خواهر و برادر در سطوح تحصیلی یک تا چهار در این مدارس مشغول به تحصیل هستند./9314/پ601/ب1

ارسال نظرات