۰۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۷
کد خبر: ۵۹۰۷۹۷
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

طلاب و روحانیان باید جاذبه حداکثری و دافعه حداقلی داشته باشند

طلاب و روحانیان باید جاذبه حداکثری و دافعه حداقلی داشته باشند
امام جمعه بجنورد گفت: باید در مسیر طلبگی اهل مدارا بوده و برای جذب زمینه‌سازی کنیم؛ به‌گونه‌ای که جاذبه ما در حد اعلی و دافعه در حد ضرورت باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در جمع طلاب خواهر حوزه علمیه استان، با اشاره به رسالت خطیر طلاب و روحانیان در جامعه اسلامی، خطاب به طلاب خواهر، تصریح کرد: باید کوشش کرده و با کسب معرفت و شناخت عمیق دین، دین را در جامعه به خواهران که نیمی از جمعیت کشور هستند، معرفی کنید.

رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی اضافه کرد: در این زمینه باید به‌گونه‌ای عمل کنیم که چهره محبوب اهل‌بیت بوده و محبت اهل‌بیت شامل حال ما شود.

وی با بیان اینکه امام صادق (ع) در حدیثی پنج مورد را به‌عنوان اخلاق اجتماعی مطرح کرده‌اند، گفت: یکی از عواملی که سبب محبوب شدن فرد در نزد ائمه می‌شود حلیم و پرحوصله بودن است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه یکی از توصیه‌های امام صادق (ع) به محبان خود این است که اهل مدارا باشند، اظهار کرد: محب اهل‌بیت باید در زندگی رفق و مدارا داشته باشد؛ چراکه با خشم و تندخویی کار پیش نمی‌رود.

استاد اخلاق حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: باید در مسیر طلبگی اهل مدارا بوده و برای جذب زمینه‌سازی کنیم؛ به‌گونه‌ای که جاذبه ما در حد اعلی و دافعه در حد ضرورت باشد.

وی با اشاره به اینکه بنا به فرموده امام صادق دیگر ویژگی فرد محبوب اهل‌بیت پر صبر بودن است، اضافه کرد: حلم با صبر تفاوت دارد، حلم در مقابل تندخویی و تکبر است اما صبر در مقابل عجله قرار دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه عامل دیگر برای محبوب اهل‌بیت بودن صداقت است، گفت: صداقت سرمایه والایی بوده و همه باید تلاش کنیم تمام شئون زندگی ما با صداقت عجین شود.

وی با بیان اینکه دیگر خصیصه مهم برای کسب محبت اهل‌بیت وفادار بودن است، گفت: شیعه اهل‌بیت وفادار است، به عهد خود وفا کرده و بر سر قول خود می‌ماند؛ ازاین‌رو طلاب و روحانیان هم باید با تأسی به اهل‌بیت (ع) و ارتقای بعد معنوی و علمی خود، برای نقش‌آفرینی شایسته و ایفای صحیح رسالت طلبگی در جامعه کمر همت ببندند./9314/پ601/ب1

ارسال نظرات