۱۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۸
کد خبر: ۵۸۷۰۷۷
استاد حوزه علمیه:

علامه امینی بر گردن تمام شیعیان حق دارد

آیت الله زنجانی در همایش بزرگداشت علامه امینی در تبریز گفت: بررسی حالات بزرگان موجب رویش رحمت الهی می شود، چرا که این عالمان ربانی بر گردن تمام شیعیان حق دادند.
دیدنی/ تصویری تازه منتشر شده از علامه امینی در سفر هندوستان پوستر | سالروز وفات علامه امینی صاحب کتاب گرانقدر الغدیر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله سیدمحمد حسین زنجانی، استاد حوزه علمیه قم شب گذشته در همایش بزرگداشت شیخ عبدالحسین امینی که در تالار وحدت دانشگاه تبریز برگزار شد، اظهار داشت: بررسی حالات بزرگان موجب رویش رحمت الهی می شود  چرا که این عالمان ربانی بر گردن تمام شیعیان حق دادند.  

وی با بیان اینکه عالمان بزرگواری مانند علامه امینی (ره) الگوی راه ما هستند، افزود: بررسی زندگی و حالات این بزرگواران موجب می شود تا بدانیم این بزرگان راه توحید را چگونه پیموده اند.  

آیت الله زنجانی با اشاره به اهمیت درک مسائلی مانند توحید و جهان بینی ادامه داد: خداوند در قرآن حقایقی را مطرح کرده که انسان تاکنون با علم نتوانسته آن ها را کشف کند.   

وی تصریح کرد: به خدا رسیدن هدف غایی کل خلقت است که در این زمینه انسانی که می خواهد مسیر توحید را برود، این مسیر را باید به وسیله ابزاری طی کند و امتحان اساس این راه است. 

آیت الله زنجانی افزود: برای رسیدن به خدا امتحان میسر نمی شود مگر این که یک دوگانگی ایجاد شود تا استعدادهای درونی انسان شکوفا شده و آن استعدادها نیز در درون ما انسان ها است. 

استاد حوزه علمیه قم با بیان این که باید عاملی وجود داشته باشد تا ما راه را انتخاب کنیم، تاکید کرد: این عامل موجب همان انتخاب مسیر است که این مورد وجود شیطان را توجیه می کند. 

آیت الله زنجانی اظهار کرد: با توجه به فرمایشات علامه امینی (ره) راه معارف اهل بیت در جامعه شیعه غریب افتاده است که در این زمینه معارف اهل بیت را باید جدا از این مکاتب قرار دهیم چراکه راه انبیا و قرآن یک راه ویژه متکی به عقل است. 

وی با بیان این که این بزرگواران از راه های ویژه اثبات خدا به ما نشان داده اند، گفت: بررسی و مطالعه حالات بزرگان در انسان همت ایجاد می کند. 

آیت الله زنجانی، علامه امینی (ره) را شخصیت بسیار بزرگواری دانست که بر گردن همه حق دارد و افزود: در مقاله ای یکی از حالات علامه این گونه تبیین شده که علامه امینی (ره) در آخرین لحظات زندگی خود با خداوند به گونه ای مناجات می کرد که گویی خدا را یافته بود. 

وی با بیان این که اشخاص موحد کسانی هستند که توحید واقعی را یافته اند، اضافه کرد: با مطالعه حالات بزرگان راه را پیدا کنید چرا که راه این بزرگان راهی است که پیامبر به ما سفارش کرده و این راه قرآن و اهل بیت است. 

آیت الله زنجانی  افزود: نکات تربیتی و اخلاقی که از این بزرگان یاد می گیریم در زندگی بسیار راهگشا خواهد بود./۹۳۵/پ602/ب1

ارسال نظرات