۰۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۵
کد خبر: ۵۸۶۳۷۲
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

امت اسلامی با وحدت ریشه نفوذ استکبار و استعمار را بخشکانند

حجت الاسلام والمسلمین معلمی با اشاره به این که امت اسلامی نباید بگذارد حتی کوچکترین نشانه ای از دخالت و نفوذ دشمنان واقعی دین در جوامع اسلامی دیده شود، گفت: امت اسلامی باید با وحدت در سایه قرآن، سیره پیامبر و اهل بیت(ع) ریشه نفوذ استکبار و استعمار در جوامع اسلامی را بخشکانند.
امام جمعه قائمشهر

حجت الاسلام والمسلمین علی معلمی، نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، با تبریک فرا رسیدن هفته وحدت، این هفته را فرصتی برای تبیین شاخصه های وحدت میان مسلمانان و تلاش در جهت تحقق آن دانست.

وی با اشاره به این که شیعه و سنی یک کتاب آسمانی مشترکی به نام قرآن دارند، افزود: این کلام الهی میان همه مسلمانان جهان مشترک است و بهترین ظرفیت در جهت رسیدن امت اسلامی به وحدت است.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که امت اسلامی هنگام نماز به سوی کعبه می ایستند، در اصل توحید، اعتقاد به وحدانیت خدای رحمان و اعتقاد به رسالت خاتم پیامبران اشتراک داریم، خاطرنشان کرد: امت اسلامی در اصول اساسی با هم اشتراک دارند و باید از همه این ظرفیت ها در جهت تحقق وحدت و همبستگی بهره گرفته شود.

حجت الاسلام والمسلمین معلمی با بیان این که نقاط اشتراکی که میان شیعه و سنی وجود دارد فرصت و ظرفیتی برای هم صدایی، همدلی و همسویی است، خاطرنشان کرد: اما در میان این نقاط مشترک شیاطین روزگار همه توان خود را برای ایجاد تفرقه و اختلاف میان مسلمانان به کار گرفته اند.

امام جمعه قائمشهر با بیان این که تفرقه و اختلاف میان شیعه و سنی با هدف حفظ سلطه بر امت اسلامی از سوی دشمنان دنبال می شود، تصریح کرد: این همان سیاست قدیمی انگلیس است که در طول تاریخ با تفرقه و اختلاف میان امت اسلامی بر این ملت ها حکومت می کردند.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که زمانی که مسلمانان با یکدیگر متحد نباشند شیاطین روزگار بر این ملت ها سلطه پیدا می کنند، خاطرنشان کرد: امروز امت اسلامی می توانند با وحدت و همبستگی دست عوامل بیگانه را از سر این ملت ها کوتاه کنند.

حجت الاسلام والمسلمین معلمی با اشاره به این که امت اسلامی نباید بگذارند حتی کوچکترین نشانه ای از دخالت و نفوذ دشمنان واقعی دین در جوامع اسلامی دیده شود، تصریح کرد: امت اسلامی باید با وحدت در سایه قرآن، سیره پیامبر و اهل بیت(ع) ریشه نفوذ استکبار و استعمار در جوامع اسلامی را بخشکانند.

امام جمعه قائمشهر با بیان این که هدف اصلی دشمن نابودی اسلام ناب و در نگاه آنها شیعه و سنی هیچ فرقی ندارد، خاطرنشان کرد: امروز انقلاب اسلامی ایران منادی و پرچم دار تحقق وحدت اسلامی در سراسر جهان است./۹۵۰/ت302/ب1

ارسال نظرات