۰۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۲
کد خبر: ۵۸۶۱۷۴
مدیر حوزه علمیه لرستان:

طلاب شأن و حرمت لباس روحانیت را حفظ کنند

مدیر حوزه علمیه لرستان با اشاره به تلبس ۲۰ طلبه در استان به لباس روحانیت، گفت: طلاب باید شأن و حرمت این لباس را حفظ کنند.
مدیر حوزه های علمیه لرستان لباس روحانیت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام علی میناپور، مدیر حوزه علمیه لرستان، ظهر امروز در مراسم عمامه گذاری رهپویان فقاهت و تزکیه طلاب لرستانی گفت: تاج گذاری عمامه مبارک به عنوان نماد تبلیغ، تبیین و ترویج مکتب اهل بیت(ع) است.

وی با اشاره به تلبس شدن جمعی از طلاب به لباس روحانیت افزود: طلابی که امروز ملبس به لباس روحانیت می شوید باید قدر این فرصت را بدانید و در ادامه راه اهل بیت(ع) گام های استواری بردارید.

شأن لباس روحانیت حفظ شود

مدیر حوزه علمیه لرستان با اشاره به اینکه امروز 20 نفر از شاگردان امام صادق(ع) در استان به لباس روحانیت مفتخر می شوند، خاطرنشان کرد: طلبه ها باید شأن این لباس را حفظ کنند، این لباس مقدس و منتسب به همه خوبی ها است.

وی تأکید کرد: انتظار می رود طلابی که به لباس روحانیت ملبس می شوند، همیشه همه را در این لباس ببینیم و شأن و حرمت لباس روحانیت حفظ شود.

حجت الاسلام میناپور با اشاره به اینکه برخی طلاب دو سال است که پیگیر هستند به لباس روحانیت ملبس شوند، یادآور شد: طلبه ها برای ملبس شدن باید مراحل آموزشی را بگذرانند و پایه پنجم را تکمیل و پس از شرکت در کارگاه های تلبس و گذراندن مصاحبه و صدور حکم به لباس روحانیت ملبس شوند.

لباس روحانیت در ارتقای معنویت و اخلاق در جامعه نقش آفرین است

وی خاطرنشان کرد: طلابی که امروز به لباس روحانیت ملبس می شوند به دیگر طلبه ها که در مدارس حضور دارند، این پیام را برسانند که لباس روحانیت در ترویج مکتب اهل بیت(ع) و ارتقای معنویت و اخلاق در جامعه نقش آفرین است.

مدیر حوزه علمیه لرستان یادآور شد: مراسم تلبس طلاب سالی یک بار در حوزه علمیه استان و به شکل شناور در ایام غدیر و یا ایام ربیع به تناسب این مراسم برگزار می شود./9451/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات