۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۸
کد خبر: ۵۸۴۹۸۰
مسؤول مدرسه علمیه امام صادق بهشهر:

رهبر انقلاب در قول و عمل ادامه دهنده راه امام راحل هستند

مسؤول مدرسه علمیه امام صادق(ع) بهشهر با بیان این که مقام معظم رهبری همواره تابع محض امام راحل بودند، گفت: سخنرانی های امروز رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز همواره برگرفته از سخنان امام راحل بوده و ایشان در قول و عمل ادامه دهنده راه امام راحل هستند.
امام جمعه بهشهر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام سید عربعلی جباری، مسؤول مدرسه علمیه امام صادق(ع) بهشهر امروز در دیدار رییس و کارکنان اداره اوقاف و امور خیریه این شهرستان با بیان این که یکی از عواملی که ما را در سعادت، نیک بختی و رساندن به اهداف، آرمان ها و کمال یاری می کند تبعیت از رهبری است، گفت: هرکسی به هر مقامی رسید نتیجه و ثمره تبعیت است.

وی با اشاره به این که پیامبر گرامی اسلام همواره تابع دین بود، گفت: ایشان خود در ابتدا به آن چه که آورد پای بند بود و براساس همین تبعیت، خداوند به پیامبر امتیازاتی داده است.

امام جمعه بهشهر با بیان این که مقام معظم رهبری نیز همواره تابع محض امام راحل بودند، افزود: سخنرانی های امروز رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز همواره برگرفته از سخنان امام راحل بوده و ایشان در قول و عمل ادامه دهنده راه امام راحل هستند.

حجت الاسلام جباری با اشاره به این که خداوند متعال به پیامبر گرامی اسلام چندین امتیاز داد که نخستین امتیاز نعمت و مقام ایشان بود، افزود: خیر کثیر و شرح صدر نیز از جمله دیگر امتیازهای خداوند متعال به واسطه تبعیت ایشان از خداوند متعال بود.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که خداوند متعال خود محافظ و پاسدار پیامبر گرامی بود و این یک امتیاز مهم محسوب می شود، گفت: مهم ترین دغدغه پیامبر گرامی اسلام این بود که مردم در آخرالزمان نسبت به علما، دین، ارزش ها بی تفاوت می شوند و به دینشان اهمیت نمی دهند.

مسؤول مدرسه علمیه امام صادق(ع) بهشهر در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت مسأله وقف در جامعه اسلامی اشاره کرد و افزود: وقف اگر به خوبی تحلیل، تبیین و ترویج شود بسیاری از مشکلات و معضلات جامعه در سایه آن حل می شود.

وی با بیان این که از ضرورت های وقف، عقوبت عمل نکردن به آن و یا بی احترامی نسبت به این سنت حسنه دینی است، گفت: همه این مشکلات ناشی از عدم آگاهی مردم نسبت به وقف و احکام مرتبط با آن است که باید از سوی روحانیت همانند دیگر احکام دینی برای مردم به خوبی تبیین شود.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که دهه وقف فرصت مناسبی برای بررسی عملکرد گذشته و رفع نقاط ضعف در این حوزه است، ادامه داد: باید با ابتکارو خلاقیت های مناسب راهکارهای تازه ای برای بهره گیری مناسب از سنت حسنه وقف اتخاذ کنیم./۹۵۰/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات