۱۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۱
کد خبر: ۵۸۴۷۴۳
رستمی خبر داد؛

افتتاح ۲ باب کتابخانه در هفته کتاب

مدیر کل نهاد کتابخانه های عمومی استان خوزستان از افتتاح دو باب کتابخانه در منطقه کم برخوردار و محروم منبع آب اهواز و روستای سلیعه شهرستان باوی خبر داد.
منصور کوهی رستمی، مدیر کل کتابخانه های عمومی خوزستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، منصور کوهی رستمی، مدیر کل نهاد کتابخانه های عمومی استان، پیش از ظهر امروز در آیین افتتاحیه نمایشگاه بزرگ کتاب حال خوش خواندن در کتابخانه مرکزی اهواز، با بیان اینکه حال خوش خواندن شعار 26 امین دوره هفته کتاب و کتابخوانی است، اظهار داشت: آغاز برنامه های هفته کتاب استان با افتتاح نمایشگاه بزرگ کتاب آغاز شده و در 14 شهرستان دیگر نمایشگاه کتاب در طول هفته کتاب برای بهره مندی علاقه مندان برپا می شود.

مدیر کل نهاد کتابخانه های عمومی استان خوزستان با بیان اینکه در نمایشگاه کتاب امسال 5 هزار عنوان کتاب موجود است، افزود: این نمایشگاه از 19 تا 30 آبان ماه از ساعت 8 تا 22 برپا و دربرگیرنده کتاب های متنوع در حوزه رمان، دین، علم، تاریخ، حوزه و قرآن است.

این مقام مسؤول با اشاره به اینکه در نمایشگاه توجه خاصی به کودکان شده است، عنوان داشت: تخفیف های موجود متغیر بوده و تا سقف 40 درصد می رسد البته تا پایان هفته کتاب عناوین به 10 هزار جلد خواهند رسید.

کوهی رستمی با بیان اینکه امسال 14 روز را برای هفته کتاب اختصاص دادیم، خاطرنشان کرد: در منطقه کم برخوردار و محروم منبع آب اهواز و روستای سلیعه شهرستان باوی دو باب کتابخانه عمومی افتتاح می شوند ضمن اینکه جشنواره حال خوش خواندن در طول این 14 روز برپا خواهد شد.

وی تأکید کرد: در جشنواره حال خوش خواندن از عموم مردم خواستار آن شدیم تا شیوه های ارتباط گیری با کتاب، تجربه ها، معرفی کتاب، عکس ها و فیلم های مرتبط با حوزه کتاب را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

مدیر کل نهاد کتابخانه های عمومی استان خوزستان پیرامون سرانه مطالعه در استان گفت: سرانه مطالعه، دقیقه ای است؛ از این رو نمی توان عدد مشخصی را معین کرد اما در استان 220 باب کتابخانه فعال موجود است که از این تعداد 170، نهادی و بقیه مشارکتی هستند.

این مقام مسؤول تصریح کرد: برنامه ریزی شده است که تا پایان سال، 10 کتابخانه به کتابخانه های عمومی استان اضافه شوند./9456/پ203/ب1

ارسال نظرات