۱۱ آبان ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۴
کد خبر: ۵۸۳۹۷۸
حجت الاسلام بندانی نیشابوری:

دعای برای فرج سبب عاقبت بخیری انسان می شود

استاد حوزه علمیه قم با تبیین فواید دعای فرج برای انسان ها، گفت: دعای برای فرج سبب عاقبت بخیری انسان می شود، ثبات قدم در امر ولایت و امامت از دیگر فواید دعای فرج است و قلب انسان را نورانی می کند.
عبدالحسین بندانی نیشابوری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام عبدالحسین بندانی نیشابوری استاد حوزه علمیه قم امروز در مراسم عزاداری دفتر حضرت آیت الله وحید خراسانی با اشاره به روایتی از امام حسن عسکری(ع) گفت: حضرت به وکیل خود فرمود امام عصر(عج) غیبتی دارد که کسی از هلاکت نجات پیدا نمی کند مگر این که بر قول به امامت حضرت ثابت باشد و موفق به دعا برای تعجیل در فرج شود.

وی افزود: بر اساس روایت دعا مغز عبادات و سلاح مؤمن است که می تواند قضا و قدر را جابه جا کند، بیش از 95 خاصیت در روایات برای دعا جعت تعجیل در فرج امام زمان(عج) آمده است، روایات تأکید می کند که در هر حالی این دعا باید انجام شود.

استاد حوزه علمیه قم با بیان این که دعا برای فرج حتما نیاز به مفاتیح ندارد، اظهار داشت: با کوتاه ترین عبارات مانند «اللهم عجل لولیک الفرج» و بیان صلوات با «و عجل فرجهم» این دعا محقق می شود، البته برخی دعاهای خاص هم وجود دارد که باید در زمان خود خوانده شود.

وی ادامه داد: روایت داریم که اگر کسی متولد و فوت شد باید برای امام دعا کرد، اگر انسان نعمتی دریافت می کند باید برای امام دعا کند، دم و بازدم انسان بر اساس روایات عدیده به اذن امام است، همچنین روایات تأکید می فرماید که با نگاه و بهره مندی از آیات و نعمت های باید برای امام دعا کرد.

حجت الاسلام بندانی نیشابوری با بیان این که دعا برای فرج و امام منحصر در هیأت ها و حسینیه ها نیست، ابراز داشت: شیعه حقیقی در هر زمانی باید به یاد امام خود بوده و برای فرج حضرت دعا کند، از وظایف شیعه دعا برای سلامتی حضرت و صدقه دادن برای ایشان است.

وی عنوان کرد: قرائت قرآن و هدیه آن به امام از وظایف شیعه است که باید به آن اهتمام داشته باشد، شیعه باید وظایف خود را در دوران غیبت بشناسد و به آن ها عمل کند، از فواید دعای برای فرج این است که انسان در ثواب زحمات 124 هزار نبی و رسول شریک می شود.

استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: دعای برای فرج سبب عاقبت بخیری انسان می شود، ثبات قدم در امر ولایت و امامت از دیگر فواید دعای فرج است و قلب انسان را نورانی می کند./1323/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۰
اللهم عجل لولیک الفرج
0
0