۰۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۴
کد خبر: ۵۸۳۷۶۸
مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران:

اربعين بهترين صحنه براى حركت به‌سمت تمدن نوين اسلامى است

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به این که اربعين بهترين صحنه و پديده براى حركت به‌سمت تمدن نوين اسلامى است، گفت: پديده اربعين مى‌تواند پيام انقلاب اسلامى، پيام تشيع و مكتب اهل‌بيت(ع) را به اقصى نقاط جهان منتقل كند.
مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام ناصر شکریان، مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران امروز در مراسم اربعین حسینی در مدرسه علمیه خاتم الانبیاء بابل  با بیان این که راهپيمايى عاشقان حسينى در اربعين سرور و سالار شهيدان يك حركت فرهنگى بزرگ است، گفت: ایین حماسه عظیم يكى از شعائر الهى، رمز جاوادنگى نهضت حسينى، پيام رسان كربلا و نماد وحدت مسلمين است.

استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود با بیان این که مراسم با عظمت اربعین حسینی در نهایت عزت و اقتدار در حال برگزاری است، افزود: این حضور میلیونی باید دیگر چشم های جهانیان را به خود خیره کرده است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به این که برگزارى با شكوه، امن و آرام اين مراسم خوشايند دشمنان اسلام نبوده است، خاطرنشان کرد: به همین دلیل دشمنان همه توان خود را برای کاهش حضور مردم در این حماسه عظیم به کار گرفتند.

حجت الاسلام شکریان ادامه داد: حماسه اربعين امسال در حالى با حضور ميليون‌ها زائر عاشق از بيش از ۴۰ كشور جهان با شكوه هرچه بيشتر در حال برگزارى است كه رسانه‌هاى وابسته به استكبار جهانى براى ديده نشدن آن دست به سانسور شديدى زده‌اند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که راهپيمايى اربعين حسینی بزرگترين رويداد فرهنگى جهان از نظر ارزش خبرى و جذابيت‌هاى تصويرى به‌شدت مورد استقبال افكار عمومى جهان قرار دارد، تصریح کرد: این جذابیت حسینی است که میلیون ها انسان عاشق را در کنار هم قرار داده است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به این که اربعين بهترين صحنه و پديده براى حركت به‌سمت تمدن نوين اسلامى است، بیان داشت: پديده اربعين مى‌تواند پيام انقلاب اسلامى، پيام تشيع و مكتب اهل‌بيت(ع) را به اقصى نقاط جهان منتقل كند.

حجت الاسلام شکریان خطرنشان کرد: اربعين با نگاه تمدنى، نمايشگاهى از مجموعه ارزش‌هاى الهى و انسانى است كه مكتب اهل‌بيت(ع) را به‌مثابه يك مكتب جهانى و نجاتبخش معرفى‌كند تا زمينه‌هاى فكرى و رفتارى لازم براى ظهور منجى بشريت را فراهم سازد.

عضو شورای فرهنگ عمومی مازندران با بیان این که زيارت اربعين به‌دليل تأثيرى كه در زنده نگهداشتن قيام عاشورا و ادامه حيات اسلام دارد همواره مورد عنايت و تأكيد امامان معصوم(ع) قرار داشته است، گفت: امام عسكرى(ع) اين زيارت را يكى از نشانه‌هاى پنج‌گانه مؤمنان در كنار نمازهاى‌هاى واجب و مستحب، انگشتر به دست راست كردن، پيشانى برخاك نهادن و آشكارا گفتن بسم الله برشمرده‌اند./۹۵۰/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات