۰۷ آبان ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۶
کد خبر: ۵۸۳۷۲۹
مهرپرور خبر داد؛

برگزاری اجتماع عظیم هیأت‌های عزاداری روز اربعین در میدان امام علی اصفهان

مهرپرور از برگزاری ششمین اجتماع هیأت‌های عزاداری به مناسبت اربعین در اصفهان خبر داد و گفت: اصفهان شهری است که سراسر آن در طول سال چراغ روضه روشن است، اما خلأ موجود در زمینه مراسم اربعین در اصفهان وجود داشت.
 اربعین

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، محمدحسن مهرپرور قائم مقام شورای هیأت‌های مذهبی استان اصفهان، ظهر امروز در نشست خبری اجتماع هیأت‌های مذهبی در اربعین حسینی در سازمان تبلیغات اسلامی اصفهان، با اشاره به اختصاص داشتن مراسم اربعین به امام حسین(ع) گفت: در آموزه‌های دینی مراسماتی نظیر هفتم که برای اموات برگزار می‌شود پشتوانه دینی ندارد و تنها اربعین است که در روایات به آن اشاره شده است.

وی زیارت امام حسین(ع) در روز اربعین را یکی از علامت‌های انسان مؤمن بنابر روایات برشمرد و افزود: در سال‌های اخیر همراه و همگام با زائران کربلا مسأله تجمع در روز اربعین به عنوان جا ماندگان از کربلا در اصفهان برگزار می‌شود و عموم مردم و عزادارن حسینی گردهم آمده تا با زائران امام حسین(ع) در روز اربعین همراهی کنند.

مهرپرور با اشاره تجمع هیأت‌های مذهبی در روز اربعین در میدان امام علی(ع) اصفهان، از درنظر گرفته شدن برنامه‌های مختلف در روز اربعین به منظور برگزاری هرچه با شکوه‌تر مراسم اربعین حسینی خبرداد و اظهار کرد: اصفهان شهری است که سراسر آن در طول سال چراغ روضه روشن است، اما خلأ موجود در زمینه مراسم اربعین در اصفهان وجود داشت که شش سال است با برگزاری تجمع هیأت‌های مذهبی و عزاداران حسینی در روز اربعین تلاش شده است تا این خلأ برطرف شود.

حضور 17 هزار عزادار در اجتماع اربعین اصفهان

محمدجواد تباشیری، مسؤول هماهنگی کمیته‌های مراسم اربعین و مسؤول آموزش شورای هیأت‌های مذهبی استان اصفهان، در ادامه با اشاره برگزاری ششمین مراسم اجتماع هیأت‌های مذهبی در روز اربعین، تصریح کرد: این مراسم به صورت متمرکز در اصفهان تحت عنوان اجتماع عزاداران حسینی در میدان امام علی(ع) برگزار می‌شود.

تباشیری ادامه داد: 10 هیأت مذهبی به صورت گروهی در میدان امام علی(ع) حاضر خواهند شد، آیت الله سیدابوالحسن مهدوی نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری سخنران این مراسم خواهند بود و مراسم با عزاداری، نماز جماعت و اطعام عزادارن حسینی به پایان خواهد رسید. برای برگزاری این مراسم سه کمیته روابط عمومی، تدارکات و پشتیبانی و کمیته فرهنگی تشکیل شده است و تلاش شده است که ان شاء الله پس از یک دهه از برگزاری این مراسم شاهد بزرگترین مراسم اجتماع عزادارن حسینی باشیم.

مسؤول آموزش شورای هیأت‌های مذهبی استان اصفهان با اشاره به برگزاری برنامه‌های جنبی نظیر ایستگاه صلواتی و مشاوره خانواده و مذهبی، اظهار کرد: در سال 95 حدود 17 هزار نفر در میدان امام علی(ع) برای این مراسم حضور داشتند و اطلاع رسانی بیشتر و بهتر می‌تواند موجب برگزاری باشکوه‌تر این مراسم شود./1304/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات