۰۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۲
کد خبر: ۵۸۳۶۴۲
حجت الاسلام رجالی:

ولایت الهی سبب حرکت انسان از ظلمت به سوی نور می‌شود

کارشناس دینی گفت: ولایت خداوند سبب حرکت انسان از ظلمت به سوی نور می‌شود؛ مفسرانی مانند مرحوم علامه طباطبایی ظلمت را تاریکیِ جهل و گمراهی و نور را هدایت و آگاهی تفسیر می‌کردند.
حجت الاسلام علیرضا رجالی تهرانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام علیرضا رجالی تهرانی کارشناس دینی امروز در مراسمی که به مناسبت ایام اربعین حسینی در مسجد جامع امام سجاد(ع) برگزار شد، ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام اربعین حضرت سیدالشهدا(ع)، در ادامه بحث آثار و برکات وجود مبارک ایشان در دنیا، برزخ و قیامت، گفت: اگر کار انسان رنگ و بوی الهی داشته باشد، حتی پس از مرگ راه و هدف او باقی و زنده خواهد بود.

وی افزود: قلبِ دوستدار و محبِّ امام حسین(ع) هیچ‌گاه از امام جدا نمی‌شود؛ خداوند عهد کرده که هر کاری برای جلب رضایت و خشنودی خداوند انجام شود پرودگار متعال خود، ماندگاری آن کار را ضمانت می‌کند.

کارشناس دینی بیان داشت: از خصوصیات دستگاه ظلم و جور این است که علاوه بر از بین بردن شخص عدالت‌خواه(امام)، چنان شخصیت او را تخریب می‌کند که هر شنونده‌ای شخص را مستحق کشته شدن می‌داند.

وی در ادامه اظهار داشت: تبلیغات یزیدیان در آن زمان به قدری مسموم بود که در منازلی که اهل بیت(ع) را می‌بردند مردم آن شهر جشن می‌گرفتند؛ امام حسین(ع) خون خود را در راه خدا فدا کرد و خداوند خود تضمین کرده که این خون هدر نرود.

حجت الاسلام رجالی ابراز داشت: اگر خون هر مظلومی از هر دین و آیینی، به ناحق ریخته شود خداوند انتقام خون او را خواهد گرفت مخصوصاً اگر این شخص از اولیای الهی باشد.

وی در ادامه بیان داشت: یکی دیگر از آثار و برکات وجود مبارک امام حسین(ع) این بود که به تمام دنیا نشان داد خون بر شمشیر پیروز است و کشته شدن در راه خدا نه تنها به معنای شکست نیست بلکه عزت، افتخار و پیروزی است.

کارشناس دینی ابراز داشت: حضرت سیدالشهدا(ع) ملاک بارز شهادت و ایثار است؛ امروز در حالی میلیون‌ها عاشق از سراسر جهان به زیارت قبر امام حسین(ع) می‌روند که اصلاً کسی از جای قبر شمر، معاویه یزید و... خبر ندارد؛ پیروز کسی نیست که با گناه به پیروزی رسیده بلکه این فرد گناهکار، مغلوب حقیقی است.

وی در ادامه بیان داشت: از آثار و برکات سیاسی و اجتماعی راه امام حسین(ع) این است که قیام در راه حق، عین پیروزی است و کشتن و کشته شدن در آن فرقی ندارد؛ قیام امام حسین(ع) در واقع ایجادکننده آزادی، آگاهی و رهایی در جامعه بود.

کارشناس دینی اظهار داشت: جهالت و گمراهی در سپاهیان یزید به قدری بالا بود که امام سجاد(ع) می‌فرمود عده‌ای با اندیشه تقرب به خدا آمده بودند تا امام حسین(ع) را بکشند.

حجت الاسلام رجالی بیان داشت: ولایت خداوند به گونه‌ای است که سبب حرکت انسان از ظلمت به سوی نور می‌شود؛ بزرگان و مفسرانی مانند مرحوم علامه طباطبایی ظلمت را تاریکیِ جهل و گمراهی و نور را هدایت و آگاهی تفسیر می‌کردند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ولایت اولیای الهی در طول ولایت پروردگار و به اذن خداوند است؛ امام حسین(ع) خون خود را فدا کرد تا از گمراهی و جهالت نجات پیدا کرده و به سمت نور و هدایت حرکت کنند./۹۶۹/پ202/ب1

ارسال نظرات