۰۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۰
کد خبر: ۵۸۳۲۴۴
آیت الله حکیم:

اخلاق و سیره امام حسین مورد احترام همه ادیان و مذاهب است

یکی از مراجع تقلید نجف اشرف بیان کرد: اخلاق و سیره امام حسین (علیه السلام) مورد احترام همه ادیان، مذاهب و انسان های جهان است.
ایت الله حکیم

به گزارش خبرنگار بین الملل خبرگزاری رسا، جمعی از مسؤولان و کارمندان موسسه خیریه الیتیم با حضرت آیت الله سید محمد سعید حکیم از مراجع تقلید نجف اشرف دیدار کردند.

حضرت آیت الله حکیم در این دیدار جوانان را به پیروی از سیره سید الشهدا (علیه السلام) توصیه کرد و اظهار داشت: امام حسین (علیه السلام) در مسیر خداوند متعال جانفشانی بسیاری انجام داد تا پیروان اهل بیت (علیهم السلام) از آن سیراب شوند. انسان های مومنان باید از نور اهل بیت (علیه السلام) استفاده کرده و در راستای رضایت خداوند متعال تلاش و کوشش وافری انجام دهند.

وی بیان کرد: امام  حسین (علیه السلام) در همه لحظات زندگی توجه ویژه ای به ادای فرایض داشتند و در سخت ترین شرایط نیز به این مساله پایبند بودند.

این مرجع تقلید افزود: شیعیان باید به اخلاق و سیره ائمه اطهار (علیهم السلام) ملتزم باشند زیرا این اخلاق و سیره مورد احترام همه ادیان، مذاهب و انسان های جهان است.

وی تاکید کرد: احترام جهانیان به پیروان اهل بیت (علیهم السلام) به این دلیل است که سیر ائمه اطهار (علیهم السلام)  از قرآن، سنت نبی اکرم (صل الله علیه و آله و سلم) گرفته شده است.

آیت الله حکیم در پایان این دیدار خواستار پایبندی به مسیر حضرت اباعبدالله(ع) که با خون پاکش آن را جاویدان کرده است، شد./994/ب902/ف

ارسال نظرات