۱۲ مهر ۱۳۹۷ - ۰۰:۴۴
کد خبر: ۵۸۰۹۷۳
مدیر مدرسه علمیه دارالسلام مطرح کرد؛

رابطه افزایش امکانات رفاهی و اغوای انسان

حجت الاسلام اسکندری گفت: ما فکر می‌کنیم باید از همه لحاظ در رفاه و امکانات باشیم در حالی که هر چه امکانات رفاهی بیشتر باشد امکان حضور شیطان و اغوای انسان از سوی او بیشتر می‌شود.
حجت الاسلام اسکندری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام حسین اسکندری مدیر مدرسه علمیه دارالسلام در کلاس درس اخلاق که در این مدرسه علمیه برگزار شد، درباره قمار با استخوان‌های گوسفند، گفت: اگر شرط برد و باخت در بازی دخیل باشد قمار با استخوان گوسفند حرام است، همان‌طور که با هر چیز دیگری حرام است اما استخوان‌های گوسفند صرفاً از آلات قمار نیست.

وی با اشاره به آیه" و اذ قلنا یا آدم اسکن انت و زوجک الجنه"، گفت: در تفسیر این آیه سوال پیش می‌آید که اگر خداوند به حضرت آدم(ع) فرمود در بهشت ساکن شوید چرا آنها را بیرون کرد و آیا لازمه خلود، جاودانگی است.

مدیر مدرسه علمیه دارالسلام در ادامه افزود: منظور از سکون، آرامش و آسودگی خاطر و به دور بودن از اضطراب و اضطرار بوده است نه به معنای خلود و جاودانگی که احساس شود با اخراج آن دو بزرگوار از بهشت منافات دارد.

مدیر مدرسه علمیه دارالسلام با اشاره به صبر و تحمل طلاب در کسب علوم، اظهار داشت: طلاب برای طی کردن مراحل تحصیلی نباید عجله کنند بلکه باید سعی در فهم عمیق مباحث داشته باشند و به نکات توجه کنند؛ عجله کردن برای اتمام سریع تحصیل در اکثر مواقع آنها را نسبت به درس و بحث بی انگیزه می‌کند که به خودی خود از ابزارهایی است که شیطان از آن برای دلزده کردن انسان استفاده می‌کند.

وی در ادامه بیان داشت: روح انسان همواره تشنه و گرسنه دریافت معارف الهی است و به فرمایش امام علی(ع) هر اندازه که آن را از علم و معرفت پر کنید ظرفیت آن برای معارف الهی بیشتر و بیشتر می‌شود؛ انیشتین، نابغه غربی و ریاضیدان بزرگ جهان با وجود تمام مطالعات و اختراعات، گفته شده کمتر از ده درصد از مغز خود را به کار گفته بود.

حجت الاسلام اسکندری اظهار داشت: متاسفانه در بعضی محافل گفته می‌شود که ذهن خود را برای دریافت علوم مشخص از علوم دیگر خالی کنید تا ظرفیت آن پر نشود در حالی که خداوند ذهن ابناء بشر را به گونه‌ای آفریده که در کسب علم و معرفت میل به بی نهایت دارد.

وی در پایان با اشاره به اینکه غفلت از یاد خدا از مهمترین راهکارهای شیطان برای گمراهی انسان است، خاطرنشان کرد: ما فکر می‌کنیم باید از همه لحاظ در رفاه و امکانات باشیم در حالی که در دنیا هر چه امکانات رفاهی بیشتر باشد امکان حضور شیطان و اغوای انسان توسط او بیشتر می‌شود./۹۶۹/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات