۰۷ مهر ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۶
کد خبر: ۵۸۰۳۹۶

چند خبر کوتاه از آذربایجان‌شرقی

دیدار آتش‌نشانان مراغه با نماینده خبرگان رهبری، کعرفی استارتاپ های برتر حوزه گردشگری تبریز، برگزاری جشنواره تجلیل از حامیان حقوق مصرف‌کننده و اجرای طرح‌های اشتغالی ویژه مددجویان کمیته امداد از مهم‌ترین اخبار کوتاه استان است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری امروز در دیدار کارکنان سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی مراغه با اشاره به تلاش های آتش نشانان در خدمات رسانی به شهروندان گفت: تامین تجهیزات به روز آتش نشانی، باید در اولویت دولت و شهرداری ها قرار گیرد.

وی با تأکید بر این‌که تجهیز ایستگاه های آتش نشانی به تجهیزات اطفای حریق به ویژه در ساختمان های بلند مرتبه از سوی دولت و شهرداری ضروری است، ادامه داد: با گسترش بلندمرتبه سازی تجهیزات آتش نشانی نیز باید به روز رسانی شده و کمبودها و نیازهای ایستگاه ها باید مرتفع شود.

امام جمعه مراغه بر حفظ آمادگی آتش نشانان نیز تاکید کرد و گفت: رواج آپارتمان نشینی در شهرها، خدمات رسانی به شهروندان را در مواقع اضطرای سخت تر کرده از این رو یک آتش نشان همواره باید از آمادگی بدنی برخوردار باشد.

استارتاپ های برتر حوزه گردشگری در تبریز معرفی شدند

تیم های استارتاپی "لایک لوکالز"، "بَلَد" و "بازی تریپ" به ترتیب به عنوان مقام های اول و تا سوم نخستین رویداد استارتاپی گردشگری آذربایجان شرقی، را کسب کردند و به مرحله ملی استارت آپ ویکند گردشگری راه یافتند.

مرتضی آبدار، مدیرکل میراث فرهنگی استان در حاشیه اختتامیه نخستین رویداد استارتاپی گردشگری آذربایجان شرقی در جمع خبرنگاران حاضر شد و اظهار داشت: ترویج نوآوری، خلاقیت و کارآفرینی در حوزه گردشگری از مهم‌ترین اهداف این رویداد بوده است.

وی شناسایی ایده های جدید و معرفی درست ایده های نو در حوزه گردشگری، ایجاد فرصت شکل گیری کسب‌ وکارهای نوپای قابل اجرا، ایجاد انگیزه جوانان در راستای تبدیل ایده به عمل و ثروت حول محور های رویداد را از دیگر اهداف برگزاری این رویداد استارتاپی برشمرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی، خاطرنشان کرد: جذب و معرفی ظرفیت های کسب و کارهای نو به سرمایه گذاران یکی دیگر از مزیت های برگزاری رویداد استارتاپی گردشگری است،.

حامیان حقوق مصرف‌کنندگان آذربایجان شرقی تجلیل می‌شوند

اسماعیل عطاپور، معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی در جمع خبرنگاران از آغاز فرآیند ثبت‌ نام واحدهای تولیدی و خدماتی برای حضور در چهارمین جشنواره تقدیر از حامیان حقوق مصرف‌کنندگان آذربایجانشرقی خبر داد.

وی خاطرنشان کرد: ثبت ‌نام در چهارمین جشنواره تقدیر از حامیان حقوق مصرف‌کنندگان استان از 20 شهریور ماه تا 30 مهرماه برگزار خواهد شد. کلیه واحدهای تولیدی و خدماتی می‌توانند با مراجعه به دبیرخانه همایش در سازمان صنعت، معدن وتجارت استان مراجعه و نسبت به اخذ فرم ثبت‌نام اقدام و برای کسب عنوان ارزشمند حامی حقوق مصرف‌کننده در این ارزیابی شرکت کنند.

عطاپور با اشاره به اهداف جشنواره حامیان حقوق مصرف کننده عنوان کرد: هدف از برگزاری این جشنواره، ایجاد رقابت سالم در بین مجموعه‌های تولیدی و خدماتی، کیفیت بخشی به تولیدات و خدمات آنها، ایجاد رونق کسب و کار در صنعت و اعتلای اقتصاد استان است.

۲۷ هزار طرح اشتغال در کمیته امداد آذربایجان‌شرقی اجرا می‌شود

یونس فاتح، معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد آذربایجان شرقی از اجرای ۴۹۱ طرح اشتغال در شش ماهه نخست امسال توسط کمیته امداد در مناطق محروم استان خبر داد و اظهار داشت: یک هزار و 643 مددجوی تحت حمایت این نهاد در شش ماهه نخست سال جاری تسهیلات اشتغال دریافت کرد‌ه‌اند.

وی گفت: در شش ماهه نخست سال جاری، 25 میلیارد و 854 میلیون تومان تسهیلات اشتغال و خودکفایی به مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان و 266 فقره وام اشتغال به مبلغ چهار میلیارد و 392 میلیون تومان به فارغ‌التحصیلان دانشگاهی تحت حمایت کمیته امداد استان پرداخت‌شده است.

فاتح با اشاره به اینکه در این مدت، بانک‌های عامل آذربایجان شرقی بیش از 18 میلیارد و 870 میلیون تومان تسهیلات اشتغال‌زایی به مددجویان تحت حمایت این نهاد پرداخت کرده‌اند، افزود: یک هزار و 61 نفر از مددجویان تحت حمایت مستعد اشتغال پس از معرفی به بانک‌های عامل تسهیلات اشتغال دریافت کرده‌اند.

وی با بیان این که شش میلیارد و 849 میلیون تومان از تسهیلات پرداختی به مددجویان تحت حمایت، توسط صندوق امداد ولایت پرداخت شده است، بیان کرد: 579 نفر از مددجویان با دریافت تسهیلات اشتغال از صندوق امداد ولایت صاحب شغل شدند.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد آذربایجان شرقی ادامه داد: 32 درصد از تسهیلات اشتغال پرداختی به مددجویان از طریق بانک‌های عامل استان آذربایجان شرقی در شش ماهه نخست سال جاری جذب شده است. اکنون حدود 27 هزار طرح اشتغال تحت نظارت این نهاد در حال اجرا است./935/پ۲۰۴/ب۱

ارسال نظرات