۰۷ مهر ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۰
کد خبر: ۵۸۰۳۸۷
عضو شورای حوزه علمیه مازندران:

شهدا راه حماسه سازی، فداکاری و شهادت را از مکتب علمای دین آموختند

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که مرکب قلم عالم شهید پرورش می دهد و مکتب پرور است، گفت: شهدا راه حماسه سازی، فداکاری و شهادت را از مکتب علمای دین آموخته اند.
امام جمعه نکا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام محمد باقر محمدی لائینی، عضو شورای حوزه علمیه مازندران امروز در پنجاهمین سالروز ارتحال آیت الله لیموندهی از علمای شرق استان در نکا با مهم ارزیابی کردن شرکت در مراسم روضه امام حسین(ع) گفت: حضور در مجلس امام حسین(ع) به زندگی انسان برکت می دهد.

وی با بیان که طلاب و حوزویان باید حضور پررنگ تری در این گونه مجالس داشته باشند، افزود: حضور طلاب در روضه امام حسین(ع) به دلبل توفیقی که در آنها ایجاد می کند، موفقیت های درسی و مطالعه آنها را چند برابر افزایش می دهد.

حجت الاسلام لائینی در ادامه سخنان خود به جایگاه علم و عالم در جامعه اسلامی اشاره کرد و با بیان این که مقام و فضائل آنها برای همه ما روشن است، افزود: حضور علما در هر جایگاهی موجب برکت و پیشرفت جامعه است.

استاد حوزه علمیه مازندران همچنین با بیان این که  مرکب قلم عالم شهید پرورش و مکتب پرور است، بیان داشت: شهدا راه حماسه سازی، فداکاری و شهادت را از مکتب علمای دین آموخته اند.

وی در ادامه سخنان خود به جایگاه امام خمینی(ره) به عنوان یک  فقیه بزرگ و نامی در جامعه اسلامی اشاره کرد و گفت: مردم شناسی، جامعه شناسی و دور اندیشی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی موجب همراهی مردم با ایشان در نهضت انقلاب شد.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که ما همواره وظیفه داریم به دنبال حجت برویم، افزود: اگر در زمان حال امام معصوم وجود داشت که حجتی بهتر از امام وجود ندارد و همه ما پیرو امام حاضر باشیم اما اگر امام معصوم حاضر نبود، فقیه و عالم حجت نائب امام در جامعه هستند و ما باید احکام دینی را آنها بیاموزیم.

حجت الاسلام لائینی با اشاره به این که فقهای بزرگی همچون امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری شعاع وجودی آنها جهانی است، گفت: اما گاهی یک فقیه در یک منطقه و شهر حجت است که مردم وظیفه دارند به رهنمودهای او گوش دهند و در جهت عمل به آن قدم بردارند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که فقیه و عالم به عنوان یک حجت برای ما مطرح است، افزود: شهید کسی است که در لبیک به ندای یک حجت به جبهه ها رفته و از اسلام و انقلاب دفاع و حراست کرده است./۹۵۰/پ۲۰۴/ب۱

ارسال نظرات