۰۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۰
کد خبر: ۵۷۹۹۲۵
مدیر ستاد اقامه نماز خراسان شمالی تأکید کرد؛

ضرورت اهتمام بیشتر مدیران ادارات خراسان شمالی به اقامه نماز جماعت

حجت‌الاسلام رضا احمدی فر گفت: گلایه بزرگ کارمندان و کارکنان در برخی ادارات استان این است که مدیران کل در نماز جماعت شرکت نمی‌کنند؛ در حالی که باید مدیران و مسؤولان ادارات خود در این زمینه پیشگام باشند.
حجت الاسلام احمدی فرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام رضا احمدی فر، مدیر ستاد اقامه نماز خراسان شمالی، امروز در نشست این ستاد، با اشاره به فعالیت دبیران شورای اقامه نماز در دستگاه‌های مختلف استان، اظهار کرد: در راستای ارتقای وضعیت اقامه نماز در دستگاه‌های اداری، هر فصل یک نشست با دبیران و رابطان اقامه نماز دستگاه‌ها برگزار می‌شود.

وی افزود: در هر اداره کل شورایی به ریاست مدیرکل یا مسؤول سازمان با حضور امام جماعت، دبیر شورای اقامه نماز، مسؤول حراست، یکی از معاونان و مسؤول پایگاه بسیج اداره مزبور تشکیل شده که این شورا پیگیر امور مربوط به اقامه نماز است.

حجت‌الاسلام احمدی فر ادامه داد: در این زمینه جلسات به‌صورت فصلی برگزار شده و در این نشست‌ها برنامه‌های مورد نظر به ادارات مختلف ابلاغ و تبیین می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر ضرورت برگزاری شایسته‌تر نماز در دستگاه‌های اداری، اظهار کرد: وقتی مدیرکل اداره‌ای همراه بوده و نسبت به نماز دغدغه داشته باشد وضعیت اقامه نماز در آن دستگاه مناسب می‌شود.

حجت‌الاسلام احمدی فر تصریح کرد: اما متأسفانه مدیران کلی داریم که در رابطه با بحث نماز انگیزه لازم را نداشته و حضور آن‌ها در نمازخانه اداره اندک است.

وی گفت: گلایه بزرگ کارمندان و کارکنان در برخی ادارات این است که مدیران کل در نماز جماعت شرکت نمی‌کنند در حالی که باید مدیران و مسؤولان ادارات خود در این زمینه پیشگام باشند.

حجت‌الاسلام احمدی فر با انتقاد از سوءاستفاده از بستر نماز جماعت، اظهار کرد: در حالی که نماز جماعت نباید بیشتر از 20 دقیقه طول بکشد برخی از مدیران از بستر نماز استفاده کرده و وقت کارمندان را می‌گیرند.

وی با تأکید بر اینکه نباید مدیران دستگاه‌ها از وقت نماز برای سایر امور استفاده کنند، تصریح کرد: در این رابطه هم دستورالعملی به مدیران ادارات ارسال شده تا جلسات اداری را در وقت نماز قرار ندهند./9314//۲۰۳/خ

ارسال نظرات