۲۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۱
کد خبر: ۵۷۸۳۹۹
استاد حوزه علمیه و دانشگاه:

احتکار حربه‌ای در دست استکبار جهانی برای مبارزه با انقلاب اسلامی است

استاد حوزه علمیه و دانشگاه با بیان اینکه احتکار حربه‌ای در دست استکبار جهانی برای مبارزه با انقلاب اسلامی و دین اسلام است، گفت: در شرایط کنونی کشور استکبار جهانی تمام نیروی خود را گذاشته تا با انقلاب اسلامی مبارزه کند.
فاطمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، حجت الاسلام مرتضی فاطمی، استاد حوزه علمیه و دانشگاه ظهر امروز در مراسم عزاداری عاشورای حسینی در قتلگاه بیرجند، اظهار داشت: امام حسین(ع) می‌فرمایند همانا قیام کردم برای اینکه نا به سامانی‌ها و فسادها را برطرف کنم و در امت جدم اصلاح به وجود بیاورم.

وی گفت: امام حسین(ع) برای سلطنت و مال به دست آوردن قیام نکردند بلکه برای اینکه شعارها و نمادهای دین اسلام روی زمین نماند و احیا شود.

استاد حوزه علمیه و دانشگاه با بیان اینکه برخی‌ها در جامعه بدون توجه به فلسفه قیام امام حسین(ع) و وصیت نامه ایشان، دیدگاه اشتباهی دارند، افزود: یکی از اهداف امام حسین(ع) این بود که مکارم و فضائل اخلاقی را زنده کند.

حجت الاسلام فاطمی تصریح کرد: حضرت ابوالفضل(ع) تمام آن چیزی که داشتند در راه اهداف برادر در طبق اخلاص گذاشت و با امام حسین(ع) همراه شدند.

وی با بیان اینکه از برجسته‌ترین صفات حضرت ابوالفضل(ع)، مواسات بوده که امروز این صفت در جامعه کمرنگ شده است، ادامه داد: نظام دین بر دو مورد عدالت و مواسات برادران دینی و رسیدگی به مشکلات آن‌ها استوار است.

استاد حوزه علمیه و دانشگاه خاطرنشان کرد: برگزاری مراسم عزاداری و گریه کردن به تنهایی فایده ندارد و باید رفتار و کردار و اخلاق ائمه اطهار(ع) را در زندگی خود پیاده کنیم و از واقعه عاشورا درس و عبرت بگیریم.

حجت الاسلام فاطمی با اشاره به احتکار برخی از افراد در کشور، اظهار کرد: امروز برخی با سوءاستفاده از وضعیت جامعه، احتکار می‌کنند و برخی اجناس که مورد نیاز نیست را در انبار جمع می‌کنند.

وی با بیان اینکه احتکار کردن در جامعه اسلامی خلاف شرع است، افزود: در روایات وجود دارد کسانی که به احتکار بپردازند ملعون و خیانت کننده هستند.

استاد حوزه علمیه و دانشگاه با بیان اینکه احتکار یکی از رذائل اخلاقی است، گفت: این افراد با احتکار و رفتار ضد اخلاقی خود ملت را تحت فشار قرار می‌دهند.

حجت الاسلام فاطمی با بیان اینکه احتکار حربه‌ای در دست استکبار جهانی برای مبارزه با انقلاب اسلامی و دین اسلام است، عنوان کرد: در شرایط کنونی کشور استکبار جهانی تمام نیروی خود را گذاشته تا با انقلاب اسلامی مبارزه کند.

وی بیان کرد: دشمنان نمی‌توانند حمله نظامی داشته باشند از این رو با حیله و مشکل‌تراشی برای اقتصاد کشور می‌خواهند به نظام اسلامی ضربه بزنند./9314/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات