۱۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۶
کد خبر: ۵۷۷۱۲۴

چند خبر کوتاه از آذربایجان‌شرقی

فعالیت ۵۰۰ واحد و مرکز دانشگاه پیام نور در سراسر کشور و پیام تسلیت امام جمعه تبریز در پی ارتحال آیت الله میرزا جواد غروی علیاری تبریزی از مهم‌ترین اخبار کوتاه استان است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، محمدرضا زمانی، رئیس دانشگاه پیام نور در نشست خبری با اصحاب رسانه در تبریز با اشاره به این‌که دانشگاه پیام نور بزرگترین دانشگاه دولتی کشور است، اظهار داشت: هم اکنون بیش از ۴۰۰ هزار دانشجو در مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا در در ۵۰۰ مرکز و واحد دانشگاه تحصیل می کنند.

وی با اشاره به این‌که۴ هزار عضو هیات علمی و ۱۰ هزار پرسنل در دانشگاه‌های پیام نور کشور وجود دارد، گفت: پیام نور در بیش از ۵۰ کشور مختلف جهان، واحد، مرکز و نمایندگی دارد.

زمانی با بیان این‌که مبنای آموزش پیام نور الکترونیکی است، تصریح کرد: طبق اساسنامه، روش آموزش در پیام نور نیمه حضوری و غیرحضوری است به طوریکه بستر آموزشی در کشور بی‌نظیر بوده، محتواهای ارائه شده برای دانشجویان مشابه هم است.

پیام تسلیت در پی ارتحال آیت الله میرزا جواد غروی علیاری تبریزی(ره)

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز با صدور پیامی ارتحال آیت الله میرزا جواد غروی علیاری را تسلیت گفت. متن پیام ایشان به این شرح است:  إِذَا مَاتَ الْعَالِمُ ثُلِمَ فِی الْإِسْلَامِ ثُلْمَهٌ لَایَسُدُّهَا شَیْ ءٌ إِلَى یَوْمِ الْقِیَامَهِ

با نهایت تألم و تأثر خبر رحلت عالم جلیل القدر و فقیه عالیقدر حضرت آیت الله میرزا جواد غروی علیاری تبریزی (رحمه الله علیه) خلف صالح عالم ربانی و عارف صمدانی حضرت آیت الله العظمی میرزا علی غروی علیاری (ره) را به محضر حضرت بقیه الله الاعظم (عج) ، مقام معظم رهبری مدظله العالی، حوزه های علمیه و حضور مردم قهرمان آذربایجان و همچنین بازماندگان ایشان تسلیت عرض نموده، برای آن سعید فقید علودرجات و رحمت الهی از خداوند متعال مسئلت دارم.

شاعر مراغه ای از برترین های جشنواره شعر ترکی رضوی شد

احمد دادرس فیاض، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مراغه از کسب رتبه سوم یکی از شاعران جوان مراغه ای در سیزدهمین جشنواره بین المللی شعر ترکی رضوی خبر داد و گفت: عارف ساسانی شاعر توانمند مراغه در بخش داخلی این جشنواره فرهنگی و هنری موفق به کسب این رتبه کشوری شد.

وی ادامه داد: در این جشنواره شاعرانی از استان های مختلف کشور در بخش های داخلی و خارجی به رقابت پرداختند و شاعر مراغه ای از چهره های موفق بخش داخلی این رویداد هنری بود.

فیاض اضافه کرد: در بخش داخلی این جشنواره، مهران عباسیان از تبریز، جمشید داس زرین از میاندوآب، عارف ساسانی از مراغه، امراه اسدی از پلدشت و یاسین حاجی زاده از ارومیه به ترتیب با کسب مقام های اول تا پنجم موفق به دریافت جوایز و لوح تقدیر این جشنواره شدند.

وی گفت: عارف ساسانی به عنوان شاعر جوان و آتیه دار این شهرستان، پیش از این نیز در دوره‌ های پیشین این جشنواره موفق به کسب رتبه‌های برتر شده و آثارش در مجموعه اشعار جشنواره توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی به چاپ رسیده است./935/پ204/ب1

ارسال نظرات