۱۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۴
کد خبر: ۵۷۶۸۵۷

چند خبر کوتاه از آذربایجان‌شرقی

درگذشت خیر و کارآفرین برجسته ‌آذربایجان، برگزاری یادواره شهدای زن آذربایجان شرقی و معرفی برگزیدگان مسابقه عکاسی با تلفن همراه با هشتگ تبریزیم از مهم‌ترین اخبار کوتاه استان است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، سید رضا مقیمی اصل کارآفرین برتر ایران عصر روز گذشته براثر انفجار مخزن هیدرولیک در کارخانه تولید لوله مسی جان خود را از دست داد.

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت، استاندار و نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز با صدور پیام هایی جداگانه درگذشت کارآفرین ملی تبریزی را تسلیت گفتند.

گفتنی است، مراسم تشییع و خاکسپاری مرد صنعت آذربایجان فردا پنج شنبه در وادی رحمت تبریز برگزار خواهد شد.

فرهنگ اثرگذارترين شاخص توسعه هر کشور است

محمد محمدپور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی امروز  در ديدار با مديرکل صدا و سيماي مرکز آذربايجان شرقي بر هم افزايي دستگاه هاي فرهنگي تاکيد کرد و گفت: اداره کل ارشاد و صدا و سيما هر دو هدف مشترکي را دنبال مي کنند و آن حفظ و ارتقاي فرهنگ جامعه است.

وي افزود: مصرف فرهنگي در استان مثبت است و اين را مي توان در استقبال بي نظير مردم از برنامه هاي فرهنگي و هنري در نقاط مختلف استان مشاهده کرد.

محمدپور با تقدير و تشکر از همکاري و همراهي صدا و سيما از اطلاع رساني فعاليت هاي فرهنگي و هنري ادامه داد: فرهنگ و ارشاد اسلامي و صدا و سيما در حوزه فعاليت خود اشتراکات کاري زيادي دارند و براي هم افزايي بيشتر بايد نسبت به تشکيل جلسات کارشناسي و اتاق فکر هاي تخصصي در راستاي استفاده از ظرفيت های متقابل اقدام شود.

وی با بيان اين‌که فرهنگ و هنر جزو اثرگذارترين شاخص هاي توسعه هر کشوري است، گفت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان در چند سال اخير توانسته با برگزاري رويدادهاي مختلف فرهنگي و هنري از رشد قابل ملاحظه ای برخوردار باشد.

یادواره شهدای زن آذربایجان شرقی برگزار می شود

نسرین پیرسمساری، مسؤول امور بانوان اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان شرقی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: همزمان با هفته دفاع مقدس دومین یادواره 267 شهیده استان برگزار می شود.

وی افزود: 267 زن شهیده از استان جان خود را فدای انقلاب اسلامی کرده اند که از این تعداد 38 نفر شهیده مدرسه زینبیه و ثارالله میانه، یک شهیده در حرم رضوی و یک شهیده امر به معروف است.

مسؤول امور بانوان اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان شرقی ادامه داد: 58 نفر از زنان آذربایجان شرقی به عنوان امدادگر در دوران هشت سال دفاع مقدس در مناطق جنوب و غرب کشور حضور داشتند.

پیرسمساری ادامه داد: با اعلام نیاز بیمارستان جندی شاپور اهواز در سال 1361 اولین امدادگران زن استان به منطقه اهواز که در محاصره بود اعزام شدند ئ در عملیات بیت المقدس نیز حضور داشتند و به مجروحان جنگ امدادرسانی کردند.

معرفی برگزیدگان مسابقه عکاسی با تلفن همراه با هشتگ تبریزیم

این مسابقه در سه بخش (عکس های سلفی مقابل جاذبه های گردشگری و تفریحی تبریز، عکاسی با موضوع رسم مهمان نوازی و عکاسی گردشگران تابستانی از تفرجگاه های شهر تبریز) برگزار شد که علاقمندان عکس های خود را با هشتگ تبریزیم در صفحات مجازی انتشار دادند.

زمان آغاز ارسال عکس ها به دبیرخانه مسابقه از اول تیرماه 97 شروع و آخرین مهلت ارسال آثار 31 مردادماه امسال بود که مراسم اختتامیه و تجلیل از برگزیدگان طی روزهای آینده برگزار خواهد شد./935/پ۲۰۴/ب۱

ارسال نظرات