۱۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۰
کد خبر: ۵۷۶۴۸۳
رسا گزارش می دهد؛

برنامه معاونت های حوزه در سال تحصیلی جدید

همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید حوزه های علمیه معاونان مرکز مدیریت حوزه های علمیه از برنامه های معاونت مربوطه در سال جدید می گویند.
مراسم آغاز سال تحصیلی حوزه های علمیه معاونان حوزه

در حالی که چند روزی بیشتر از آغاز سال تحصیلی حوزه های علمیه سراسر کشور نمی گذرد، خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، سراغ معاونان حوزه رفته و از برنامه های شان در سال تحصیلی جدید پرسیده است.

حجت الاسلام والمسلمین رستم نژاد که عهده دار معاونت آموزش است، جزییات طرح هدایت علمی تحصیلی طلاب را برای مخاطبان رسا شرح می دهد و ابراز امیدواری می کند که بیش از پنج هزار طلبه تحت پوشش این طرح قرار گیرند.

خبرنگار رسا وقتی حجت الاسلام والمسلمین میرمعزی را ملاقات می کند، از وی درباره طرح و برنامه معاونت پژوهش برای کاربردی سازی و جهت دهی پژوهش های حوزوی به سمت نیازهای جامعه سؤال می کند و پاسخ می شنود که این طرح در دستور کار قرار دارد.

حجت الاسلام والمسلمین میر معزی می گوید: در راستای متناسب شدن پژوهش های حوزه با نیازهای جامعه سامانه نیازسنجی ملی در دستور کار قرار دارد که پس از ایجاد سامانه از سوی دوستان فناوری راه اندازی خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین حمید ملکی نیز از تدوین نظام جامع تربیتی حوزه های علمیه در معاونت تهذیب خبر می دهد و توضیح می دهد: بیش از هفت سال پیش آسیب شناسی نسبت به مسائل علمی، اخلاقی و تربیتی صورت گرفت که این آسیب شناسی حدود دو سال پیش به نظام جامع تربیتی حوزه های علمیه تبدیل شد.

حجت الاسلام والمسلمین نبوی معاون تبلیغ که تنها بازمانده معاونان حوزه از دوره مدیریت قبلی است، به مناسبت ایام تبلیغی ماه محرم، به خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت از برنامه های این معاونت برای اعزام مبلغ در مناسبت های مختلف تبلیغی می گوید و توصیه هایی نیز به مبلغان و طلاب و فضلای حوزه به منظور بهره گیری هرچه بهتر از فرصت تبلیغی دهه محرم ارائه می کند و آگاه سازی مردم نسبت به نقشه های دشمن را یکی از مهم ترین بایسته های تبلیغی در شرایط کنونی می داند.

حجت الاسلام والمسلمین رفعتی که سابقه بیش از ده ساله در معاونت آموزش حوزه در کارنامه مدیریتی او به چشم می خورد و اکنون مشاور عالی آیت الله اعرافی و سخنگوی حوزه علمیه است؛ از اجرای آیین نامه ای جدید در سال تحصیلی جدید خبر می دهد و تاکید می کند که با این آیین نامه ها امور تحصیلی طلاب تسهیل می شود./۱۳۲۴/ت۳۰۲/ج

 

ارسال نظرات