۱۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۹
کد خبر: ۵۷۶۴۴۸
حجت الاسلام والمسلمین میرمعزی مطرح کرد؛

برنامه های معاونت پژوهش برای کاربردی سازی پژوهش های حوزوی

حجت الاسلام والمسلمین میرمعزی انجام پژوهش در راستای نیازهای جامعه را نیازمند زیرساخت های لازم دانست و گفت: برای پژوهش مورد نیاز جامعه باید طلابی تربیت شوند که علاوه بر آشنایی با مبانی دینی در رشته های مورد نیاز جامعه نیز تخصص داشته باشند.
حجت الاسلام والمسلمین سیدحسین میرمعزی معاون پژوهش حوزه های علمیه حجت الاسلام سیدحسین میرمعزی

حجت الاسلام والمسملین میرمعزی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، در زمینه برنامه های معاونت پژوهش حوزه های علمیه برای جهت دهی پژوهش های حوزوی به سمت نیازهای جامعه و نظام، گفت: در این که پژوهش های حوزوی باید ناظر به نیازهای نظام باشند شکی نیست اما برای این که پژوهش به این بخش برسد نیازمند زیرساخت های لازم است.

معاون پژوهش حوزه های علمیه ادامه داد: برای این که بتوانیم پژوهش های حوزوی را در راستای نیازهای نظام انجام دهیم لازم است طلابی در این زمینه تربیت شوند که علاوه بر تسلط بر مبانی دینی در یک رشته تخصصی وارد شده باشند تا پس از آن وارد پژوهش های تخصصی مورد نیاز این جامعه شوند.

وی افزود: چنانچه گفته شد برای دست یابی به پژوهش های مورد نیاز نظام مقدماتی لازم است که امروزه درحوزه علمیه بخش های زیادی از آن وجود دارد و برای این که پژوهش های به سمت نیازهای جامعه رود فعالیت های فروانی انجام شده است.

حجت الاسلام والمسلمین میر معزی ادامه داد: برای این که پژوهش های حوزوی در راستای نیازهای جامعه و نظام باشند طرح نیازسنجی صورت گرفته است که موضوعات مورد نیاز احصا شده برای پایان نامه ها به عنوان یک راهنما قرار داده شده است؛ همچنین سامانه ملی نیازسنجی در دست کار است که طرح آن تهیه شده است اما باید به صورت سامانه از طرف دوستان فناوری تهیه شود که هنوز به ما تحویل نداده اند و به محض تحویل این سامانه را راه اندازی خواهیم کرد.

وی اضافه کرد: در راستای متناسب سازی پژوهش ها با نیازهای جامعه مشوق هایی در جشنواره ها قرار داده شده است به عنوان مثال در جشنواره کتاب سال برای کتاب هایی که در راستای نیازهای جامعه و نظام نوشته می شوند امتیاز خاص می دهیم و در جشنواره علامه حلی نیز این مشوق ها را قرار داده ایم که امیدواریم با زیرساخت هایی که درست می شود و سیاست هایی که به کار برده می شود پژوهش های حوزوی در راستای نیازهای جامعه و نظام اسلامی باشند./1324/ت۳۰۲/ج

ارسال نظرات