۲۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۲
کد خبر: ۵۷۵۳۰۳

سادات و علمای آذربایجان‌شرقی تجلیل می‌شوند

دبیر اجرایی بنیاد بین المللی غدیر در آذربایجان شرقی از برگزاری همایش تجلیل از سادات و علمای استان همزمان با دهه امامت و ولایت خبر داد.
کاملی فر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام حسن کاملی فر، دبیر اجرایی بنیاد بین المللی غدیر در آذربایجان شرقی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در تبریز به تشریح ویژه برنامه های گرامیداشت دهه ولایت و امامت پرداخت و اظهار داشت: این دهه که از عید قربان آغاز و تا عید غدیر ادامه خواهد داشت، با برنامه‌های متنوعی در استان همراه خواهد بود.

وی با بیان این‌که امسال بازسازی واقعه غدیر به همت گروه‌های مختلف هنری فعال در استان همچون سال‌های گذشته اجرایی خواهد شد، خاطرنشان کرد: این برنامه هنری به همت بسیج هنرمندان سپاه عاشورا و همکاری شهرداری تبریز در 10 پارک عمومی تبریز و دو شهرستان مرند و اهر برگزار می شود.

حجت الاسلام کاملی‌فر با تأکید بر این‌که شعار دهه امامت و ولایت با عنوان «لبیک یا رسول الله» انتخاب شده است، افزود: اجرای برنامه هنری بازسازی واقعه غدیر در سه روز اول دهه ولایت و امامت در فرهنگسرای الغدیر و سپس در پارک های ولیعصر، ائل گلی، ارم، یادگار امام، ابوریحان، صائب و پارک بزرگ تبریز اجرا می شود.

مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه عاشورا راه اندازی اتوبوس شادی در پارک ها، محلات و مجتمع های مسکونی تبریز، مسابقات فرهنگی هنری، ویزیت رایگان پزشکی در مناطق محروم، برگزاری شب شعر غدیر، همایش ویژه غدیر تحت عنوان آثار و پیامدهای شیعه لندنی را از جمله دیگر برنامه‌های بنیاد غدیر در استان برشمرد.

وی همچنین از برگزاری مراسم تجلیل از سادات و علما خبر داد و افزود: قرار است جشن بزرگ غدیر با حضور اقشار مختلف مردم در مصلای اعظم امام خمینی(ره) تبریز همزمان با شب این عید مبارک برگزار شود؛ اعتقاد داریم غدیر و ولایت مساله حیاتی برای عموم مسلمانان بوده و شناسنامه شیعیان مساله غدیر است.

حجت الاسلام کاملی‌فر در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که پیامبر گرامی اسلام در خطبه غدیر بیش از ۲۱ مورد از ویژگی‌های امامت را بیان کرده‌اند، اظهار داشت: اگر آنگونه که به مسأله عاشورا پرداخته‌ایم؛ به موضوع غدیر توجه می کردیم بسیاری از مشکلات دنیای اسلام برطرف می شد./935/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات