۰۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۷
کد خبر: ۵۷۲۹۱۲
حجت‌الاسلام کلانتری:

کارنامه چهل ساله مسؤولان انقلاب اسلامی باید ارزیابی شود

معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی با تاکید بر اینکه کارنامه چهل ساله مسؤولان انقلاب اسلامی باید روی میز گذاشته شود تا مردم نسبت به آن قضاوت کنند، گفت: هم اکنون انقلاب به بلوغ خود رسیده است پس همه مسؤولان موظف هستند به تبیین دستاوردهای انقلاب بپردازند.
کلانتری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام ابراهیم کلانتری معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی، امروز در نشست خبری همایش بین‌المللی «ظرفیت انقلاب اسلامی، کارآمدی و کارنامه نظام جمهوری اسلامی ایران» که در ساختمان فرهیختگان این دانشگاه برگزار شد انقلاب اسلامی را یک انقلاب بی نظیر دانست و گفت: همه ما وظیفه داریم در آستانه پیروزی چهلمین سال انقلاب اسلامی یک کار فراگیر و حرفه‌ای برای انقلاب انجام دهیم.

وی افزود: انقلاب ایران یک انقلاب فرهنگی، علمی و دینی بود که به رهبری امام خمینی(ره) شکل گرفت و تفکر لیبرالیسم را باطل و یک نظام سیاسی جدیدی را پیش روی ملت‌ها ترسیم کرد.

حجت‌الاسلام کلانتری الگوی مبارزاتی امام خمینی(ره) را برگرفته از آیات قرآن دانست و ابراز کرد: مبانی انقلاب اسلامی ریشه در آیات قرآنی دارد. امام راحل از سال 1341 مبارزه خود را با رژیم طاغوت آغاز کردند و با یاری خداوند و حمایت مردم این مبارزه در 22 بهمن سال 57 به پیروزی رسید.

معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی با تاکید بر اینکه مردم از همان روزهای آغازین مبارزه تا به امروز همواره پشتیبان انقلاب و ولایت بودند و هستند، اظهار داشت: در طول تاریخ چنین انقلابی که دشمنان با همه توان در مقابل او بایستند و مردم نیز با همه وجود از آن حمایت کنند سراغ نداریم از این رو لازم است کارنامه چهل ساله مسؤولان انقلاب روی میز گذاشته شود تا مردم بتوانند درباره آن قضاوت کنند.

وی با بیان اینکه هم اکنون انقلاب به بلوغ خود رسیده است پس همه مسؤولان موظف هستند به تبیین دستاوردهای انقلاب بپردازند، گفت: دانشگاه آزاد یکی از دستاوردهای انقلاب است از این رو وظیفه خود می‌داند که به معرفی دستاوردهای انقلاب اقدام کند.

حجت‌الاسلام کلانتری درباره همایش ظرفیت انقلاب اسلامی، کارآمدی و کارنامه نظام را یک همایش بین‌المللی، اظهار داشت: این همایش به صورت بین المللی و در بهمن ماه سال جاری برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی همه قدرتها در مقابل ایران قرار گرفتند و تحریم‌های ظالمانه را بر ملت ایران تحمیل کردند، گفت: امروز دستاوردهای انقلاب در برخی حوزه‌ها صدها برابر شده است از این رو دشمن با برنامه ریزی‌هایی که دارد می‌خواهد انقلاب را با بحران روبرو کند.

وی با اشاره به اینکه کارنامه چهل ساله انقلاب را باید با سایر کشورهای هم تراز مقایسه کرد، گفت: با این اقدام می‌توان به پیشرفت سرعت حرکت انقلاب پی برد این همایش نیز تلاش دارد با بررسی کارنامه چهل ساله انقلاب در پایان یک کتاب مرجع تولید کند تا دانشمندان، نویسندگان و پژوهشگران داخلی و خارجی از آن استفاده کنند برهمین اساس این همایش با سه زبان عربی، انگلیسی و فارسی برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام کلانتری در پایان خاطرنشان کرد: «چلچراغ انقلاب اسلامی» و «خمین تا جماران» از دیگر برنامه‌هایی است که در چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی برگزار می‌شود./813/پ203/ب1

ارسال نظرات