۰۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۴
کد خبر: ۵۷۲۸۶۹
با حضور نماینده ولی فقیه در اردبیل صورت گرفت؛

رونمایی از فراخوان دومین همایش بین‌المللی نقش صفویه در تقویت مکتب اهل بیت

با حضور نماینده ولی فقیه در استان اردبیل از فراخوان دومین همایش بین‌المللی نقش صفویه در تقویت مکتب اهل بیت(ع) و احیای هویت اسلامی ایرانی و فراخوان نشان فرهنگ و هنر اردبیل رونمایی شد.
رونمایی

به گزارش خبرگزاری رسا، سیدناصر اسحاقی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل، در مراسم رونمایی از فراخوان دومین همایش بین المللی نقش صفویه در تقویت مکتب اهل بیت(ع)، گفت: اهمیت به مسئله نقش خاندان صفویه در تقویت مکتب اهل بیت(ع) از محوری‌ترین اهداف برگزاری دومین دوره این همایش بین‌المللی در اردبیل است که به همین منظور برنامه ریزی‌ها و تمهیدات لازم اندیشیده شده است.

وی افزود: احیای هویت ایران اسلامی، به عنوان یک وظیفه، برای ما یک اصل اساسی است و به همین منظور، با برگزاری برنامه‌ها و همایش‌هایی در این راستا، تمام تلاش و سعی ما متمرکز بر این مسئله شده است.

اسحاقی ادامه داد: دومین همایش بین‌المللی نقش صفویه در تقویت مکتب اهل بیت علیهم السلام و احیای هویت اسلامی ایرانی به همت مرکز تحقیقات صفویه و شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل با مشارکت کمیته فرهنگ و تمدن شورای عالی انقلاب فرهنگی با هدف تبیین و بررسی نقش سلسله صفویه در تقویت و گسترش مکتب متعالی و مانای اهل بیت علیهم السلام و احیای هویت و فرهنگ ایرانی برگزار می‌شود و عموم علاقه‌مندان بویژه محققان، پژوهشگران و صفویه شناسان می‌توانند مقالات پژوهشی خود را به دبیرخانه همایش ارسال کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل افزود: بنیانگذار عرفان شیعی اجتماعی، دین و دولت در عصر صفویه، فقه و حکومت در عصر صفویه، کشورداری بر مبنای اندیشه شیعی در عصر صفویه، فتوت و عرفان صفویه، مراسم و آیین‌های مذهبی شیعی در عصر صفویه، علوم و فنون عصر صفویه، ادبیات و شعر عصر صفویه، هنر و معماری عصر صفویه، سیاست خارجی عصر صفویه، تاریخ نگاری در عصر صفویه، فتوحات در عصر صفویه، اتحاد و همبستگی اقوام ایرانی در عصر صفوی، اجداد و اولاد شیخ صفی الدین اردبیلی، جابجایی جمعیتی برای هم زیستی اقوام در دوره صفویه، تجارت و بازرگانی در عهد صفویه وکار آفرینی و ساماندهی صنعت و مشاغل در عهد صفوی از محور‌های این همایش است.

اسحاقی گفت: آخرین مهلت ارسال آثاربه این همایش بین‌المللی ١٥ خرداد ماه ٩٨، اعلام آثار برگزیده، ١٥ تیرماه ٩٨ و تاریخ برگزاری همایش، ٤ و ٥ مردادماه ٩٨ خواهد بود.

ارسال نظرات