۱۶ تير ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۷
کد خبر: ۵۷۰۷۶۴
مسؤول فرهنگی حوزه علمیه خراسان شمالی:

برخورداری از سعه‌صدر لازمه فعالیت روحانی مبلغ است

حجت‌الاسلام رحمانی گفت: یکی از ملزومات اصلی موفقیت تبلیغی روحانیان و مبلغان برخورداری از سعه‌صدر و حسن خلق است.
تبلیغ در مناطق محروم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام امید رحمانی، مسؤول اداره فرهنگی اجتماعی حوزه علمیه خراسان شمالی، امروز در نشست با شماری از روحانیان، با اشاره به ملزومات تبلیغی، اظهار کرد: داشتن سعه‌صدر برای مبلغ امری لازم و ضروری است.

وی به اهمیت برخورد مناسب و داشتن حسن خلق در مراوده با مردم و مخاطبان پرداخت و افزود: استفاده از عواطف یکی از عوامل مهم در فعالیت تبلیغی مبلغان است.

حجت‌الاسلام رحمانی در ادامه توجه به بیان کلام الهی و استفاده از شیوهای تبلیغی را برای مبلغان تأکید کرد و گفت: درزمینهٔ فعالیت تبلیغی روحانیان توجه به رهنمودهای قرآن کریم بسیار راهگشا است.

وی اظهار داشت: یکی از مسائل مهم تبلیغی چینش مستمعین و پرهیز از بازی با کلمات است که باید مورد توجه جدی روحانیان مبلغ و طلاب قرار گیرد.

حجت‌الاسلام رحمانی در ادامه جنگ نرم دشمن را یادآور شد و تأکید کرد: تبیین جنگ نرم و راه‌های مقابله با آن یکی از اهداف مهم مبلغان باشد.

وی حفظ و احیای ارزش‌ها و سنت‌های حسنه اسلامی را خاطرنشان کرد و یادآور شد: حفظ و احیای ارزش‌های اسلامی باید مورد تأکید مبلغان باشد.

حجت‌الاسلام رحمانی افزود: روحانیان با حضور خود در مناطق مختلف ضمن پاسخگویی به نیازهای دینی و شرعی مردم، در میان آن‌ها حضور عاطفی و اجتماعی نیز دارند و می‌توانند مسائل و مشکلات حوزه‌های مختلف را جمع‌بندی و آن‌ها را به مسؤولان منعکس کنند./9314/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات