۱۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۵
کد خبر: ۵۷۰۶۰۹
آیت الله آل‌هاشم:

کشف حجاب نتوانست اهداف اربابان رژیم پهلوی را محقق کند

امام جمعه موقت تبریز گفت: هفته عفاف و حجاب یادآور کشف حجاب از سوی رضا خان مستبد است، البته قانونی که هیچ‌گاه نتوانست اهداف شوم اربابان غربی رژیم پهلوی را عملی سازد.
آیت الله آل هاشم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت ‌الله سیدمحمدتقی آل‌هاشم، امام جمعه موقت تبریز امروز در خطبه‌های نماز جمعه تبریز با تسلیت فرا رسیدن سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) اظهار داشت: آن امام همام هزاران شاگرد را تربیت کردند که بسیاری از معارف شیعه برگرفته از آموزه های حضرت می باشد.

وی با بیان این‌که علمای بزرگ اهل سنت نیز شاگرد امام صادق بوده‌اند، خاطرنشان کرد: شیعه دوازده امامی بدان جهت با عنوان شیعه جعفری شناخته می شود که معارفش از سوی مکتب امام صادق نشر یافته است، امروز جهان اسلام مدیون مکتب شیعه و معارف اهل بیت عصمت و طهارت است.

آیت ‌الله آل‌هاشم در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک فرا رسیدن روز قلم بر تمامی اندیشمندان، محققان، پژوهشگران و صاحبان قلم و اندیشه گفت: خداوند متعال در قرآن کریم بر قلم قسم یاد کرده است، که نشان از اهمیت و ارزش قلم نزد اندیشه اسلام و معارف وحیانی قرآن مجید دارد.

امام جمعه موقت تبریز با بیان این‌که قلم و کتاب گذشتگان را به آینده وصل می کند، تصریح کرد: به واسطه قلم آیندگان از تجارب گذشتگان بهره‌مند می‌شوند، ارزش قلم به قدری والاست که با خون شهدا قیاس شده است، البته قلمی که در راستای اعتلای اسلام و عزت جامعه اسلامی به حرکت درآید.

وی ادامه داد: در حدیثی آمده است؛ قلم علما افضل از خون شهداست، منظور از علما تنها روحانیان نیستند بلکه هر کسی وظیفه‌ای دارد، معلمان، اساتید، پزشکان، مهندسان و هر فردی که دارای هنر و تخصص است، باید وظیفه شناس بوده و بداند ارزش قلم به قدری بالاست که منجر به پیشرفت‌های جامعه بشری است.

آیت ‌الله آل‌هاشم در بخش دیگری از سخنان خود فرا رسیدن سالروز درگذشت حاج سیدجواد حسینی خامنه‌ای، پدر رهبر معظم انقلاب است در سال ۱۳۶۵ را تسلیت گفت و اظهار داشت: آن عالم وارسته و سلیم النفس پناهگاه مؤمنان و عموم مردم در مشهد مقدس بوده است.

وی با بیان این‌که مرحوم سیدجواد خامنه‌ای، عالمی مهذب و ساده‌زیست بود، گفت: این روحانی مجاهد که ملجأ و پناهگاه اقشار مختلف محسوب می‌شد، به قدری متواضع و ساده‌زیست بود که زندگی در بالا و پایین شهر برایش فرقی نداشت و همواره به دنبال جلب رضایت خلق و خالق بود.

امام جمعه موقت تبریز در ادامه سخنان خود در خطبه‌های نماز جمعه تبریز فرا رسیدن هفته عفاف و حجاب را یادآور شد و خاطرنشان کرد: این روز یادآور کشف حجاب از سوی رضا خان مستبد است، البته قانونی که هیچ‌گاه نتوانست اهداف شوم اربابان غربی رژیم پهلوی را عملی سازد.

وی با بیان این‌که الگوی زنان ایرانی حضرت فاطمه زهرا(س) است، گفت: با فرا رسیدن فصل تابستان و افزایش ورود گردشگران داخلی و خارجی به تبریز، شاهد صحنه‌هایی ناخوشایند از وضعیت حجاب و عفاف مسافران هستیم، مردم باید بدانند که تبریز نخستین پایتخت جهان تشیع است و این وضعیت زیبنده این تاریخ و هویت دینی نیست./935/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات