۱۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۸
کد خبر: ۵۷۰۱۹۳

چند خبر کوتاه از آذربایجان‌شرقی

برگزاری همایش «رسانه و تبلیغ دینی» در تبریز، اطلاعیه صندوق اعتباری هنر و انتشار فراخوان ثبت نام دوره مقدماتی روزنامه نگاری در مرند از مهم‌رین اخبار کوتاه آذربایجان‌شرقی است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام سیدشهاب ‌الدین حسینی، مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی از برگزاری اولین همایش «رسانه و تبلیغ دینی» همزمان با روز قلم در تبریز خبر داد و اظهار داشت: همایش با هدف تبیین و تشریح توان رسانه‌ ها در تبلیغ دینی و همچنین ایجاد فضایی برای ارتباط بیش ‌تر سازمان تبلیغات اسلامی با اهالی رسانه و خبرنگاران، برگزار می ‌شود.

وی با بیان اینکه این همایش همزمان با روز قلم، در سالن سوره اداره‌ کل تبلیغات اسلامی استان برگزار می‌ شود، گفت: از تمامی اهالی رسانه، فعالین مجازی و مبلغات دینی فعال در فضای سایبری استان دعوت می ‌کنیم در این همایش که در ساعت ۹:۳۰ صبح پنجشنبه ۱۴ تیر برگزار می ‌شود حضور یابند.

حجت ‌الاسلام حسینی با بیان این‌که سخنران همایش احمدرضا متین ‌فر مسؤول فضای مجازی موسسه سراج و استاد دانشگاه امام حسین(ع) خواهد بود، گفت: در دنیای امروزه، نقش و اهمیت رسانه‌ ها در هدایت افکار عمومی بر هیچ‌ کس پوشیده نیست، لذا بهره‌ گیری از رسانه‌ها به عنوان ظرفیت‌ هایی مهم، برای همه ما ضروری است.

نشست کمیته فرهنگی مذهبی ستاد سفر های تابستانی استان

نشست کمیته فرهنگی مذهبی ستاد سفر های تابیستانی آذربایجان‌شرقی با حضور اعضا در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار شد. این نشست، با رویکرد بررسی وضعیت آمادگی مساجد برای اقامه فرایض دینی مسافرین و گردشگران و همچنین برنامه ریزی مناسب جهت معرفی آداب و رسوم و فرهنگ استان به مسافرین و گردشگران برگزار شد.

وحید حسین‌زاده‌، معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، در این نشست بر لزوم برنامه‌ریزی منسجم مراکز فرهنگی و هنری استان در جهت ارائه خدمات فرهنگی و مذهبی به مسافرین تابستانی و معرفی آداب و رسوم و فرهنگ استان برای میهمانان خارجی و داخلی تاکید کرد.

وی همچنین بر لزوم استفاده از ظرفیت تمامی دستگاههای فرهنگی و هنری و شرکتها و موسسات برای اجرای برنامه‌های متنوع و متفاوت تابستانی نسبت به سالهای گذشته تاکید کرد و اعضا به ارائه گزارشی از عملکرد دستگاههای خود پرداختند و مقرر شد لیست کلیه مساجد و نمازخانه‌های پارک‌ها، نمازخانه‌های شهرداری مناطق، امام‌زادگان و بقعه‌ها، اماکن متبرکه، کانونهای فرهنگی و هنری مساجد و... که برای اقامه نماز و ارائه خدمات فرهنگی و مذهبی در ایام تابستان دایر خواهند بود با ذکر دقیق آدرس و زمان فعالیت و ذکرشماره تماس مسئول هماهنگ کننده اعلام شود.

همچنین مقرر شد لیست مساجد و مراکز فرهنگی  یاد شده در یک بولتن و یا بروشور طراحی و چاپ و در یک بسته فرهنگی در اختیار کارشناسان راهنمای گردشگری استان  جهت ارائه به مسافرین و گردشگران قرار گیرد، لیست برنامه‌ها و ساعات فعالیت کلیه فرهنگسراها، مراکز و مجتمع های فرهنگی وهنری، نگارخانه‌ها، سینماها، کتابفروشی‌ها، سالنهای نمایشی و تئاتر، آموزشگاه‌های آزاد هنری، موزه ها‌، نمایشگاها، پایگاه‌های خبری، مقبره‌الشعرا، خانه پروین، اماکن مذهبی تاریخی و گردشگری و... از طریق اعضا کمیته تهیه و در اختیار راهنمای گردشگری قرارگیرد و از طریق بازرسی ها نظارت جدی به اجرای برنامه اعمال گردد.

اطلاعیه صندوق اعتباری هنر در خصوص بیمه درمان تکمیلی سال ٩٧

اعضای صندوق در سراسر کشور می‌توانند از روز سه شنبه ١٢ تیرماه (ساعت ١٠ صبح) تا پایان روز پنج شنبه ٢١ تیرماه به مدت ١٠ روز صرفا با مراجعه به پایگاه اینترنتی صندوق اعتباری هنر به نشانی  www.honarcredit.ir نسبت به ثبت نام و بهره مندی از خدمات بیمه تکمیلی سال ٩٨-٩٧ اقدام کنند.

ثبت نام بیمه تکمیلی در یک مرحله (بدون تمدید) انجام خواهد پذیرفت و ضروری است اعضاء محترم به اطلاعیه های صندوق و آئین نامه چگونگی استفاده از خدمات بیمه درمان تکمیلی توجه نموده و در مهلت مقرر نسبت به انجام ثبت نام اقدام نمایند.

فراخوان ثبت نام دوره مقدماتی روزنامه نگاری در مرند

اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مرند در نظر دارد با همکاری خانه مطبوعات استان آذربایجان شرقی و با هدف گسترش آموزش اصولی به علاقه مندان، شناسایی و تقویت استعدادهای جوان دوره مقدماتی روزنامه نگاری را در رشته های خبرنویسی، مصاحبه و گزارش نویسی، برای عموم اصحاب رسانه و روابط عمومی های ادارات شهرستان برگزار کند.

متقاضیان و علاقه مندان جهت ثبت نام به صورت حضوری به اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی واقع در مرند، میدان مادر مراجعه نمایند. برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره ٠٤١٤٢٢٦١١١٦ آقای نقیبی تماس حاصل کند./935/پ204/ب1

ارسال نظرات