۰۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۱
کد خبر: ۵۶۹۷۱۳
حجت الاسلام متقی نیا:

مسؤولان از شهید بهشتی الگوبرداری کنند

امام جمعه موقت خرم آباد از شهید بهشتی به عنوان سیدالشهدای انقلاب یاد کرد و گفت: ایشان شاخص حرکت به سمت خدا است و باید الگوی مسؤولان قرار گیرد.
امام جمعه موقت خرم آباد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام قاسم متقی نیا، امام جمعه موقت خرم آباد، ظهر امروز در مراسم گرامیداشت شهدای هفتم تیر که در حوزه علمیه کمالیه خرم آباد برگزار شد، گفت: مجلس امروز برای گرامیداشت به دست آوردن چشم و چراغ شهید و شهادتی است که راه را به ما برای حرکت نشان می دهد، یک شاخص است.

وی بیان کرد: شهدای هفتم تیر کسانی هستند که پیش از پیروزی و پس از پیروزی انقلاب به عنوان انقلابیون شاخص و سرآمد مطرح بودند.

حجت الاسلام متقی نیا شهید بهشتی را از معماران انقلاب دانست و عنوان کرد: شهید بهشتی سیدالشهدای انقلاب و شهید سید فخرالدین رحیمی سید الشهدای لرستان است.

وی در ادامه با اشاره به فرمایش امام راحل بیان داشت: شهید بهشتی مظلوم زیست و مظلوم شهید شد و خار در چشم دشمنان بود.

امام جمعه موقت خرم آباد با اشاره به تعبیر رهبر معظم انقلاب که می فرمایند: شهید بهشتی سیدالشهدای انقلاب است و برای اعتلای اسلام مؤثر بود، خاطرنشان کرد: شهید بهشتی مظهر ابتکار بود و به معنای حقیقی کلمه بردبار و صبور بود.

وی در ادامه به سخنان رهبری در رابطه با شهید بهشتی اشاره کرد که می فرمایند: «شهید بهشتی اگر در حوزه ها می ماند از مراجع مسلم بود»، اظهار داشت: شهید بهشتی شاخص حرکت به سمت بهشت خدا و اخلاقش شاخص اخلاق بهشتی است.

حجت الاسلام متقی نیا عنوان داشت: شهید بهشتی بسیار معتقد بود، نشانه اعتقاد او این بود که جانش را تقدیم انقلاب کرد و این ویژگی های شهید بهشتی چراغ راه ما است.

مسؤولان از مکتب شهید بهشتی درس بگیرند

امام جمعه موقت خرم آباد در ادامه با تأکید بر اینکه مسؤولان باید از مکتب شهید بهشتی درس بگیرند، اظهار داشت: شهید بهشتی می گویند«در تشکیلات حزب باید آهنگ عبادت وجود داشته باشد، باید دفاتر حزب محل عبادت باشد، تشکیلات باید به درد مردم بخورد نه اینکه باری بر دوش مردم باشد،  تشکیلات باید نگهبان ارزش ها باشد نه نگهبان خود، تشکیلات باید بر اساس صداقت باشد».

وی در ادامه یادآور شد: امروز با ساختارها و تشکیلاتی مواجه هستیم که ۹۰ درصد هزینه ها مال خودشان است و ۱۰ درصد به مردم می رسد و این رفتارها باید اصلاح شود.

حجت الاسلام متقی نیا در ادامه با اشاره به اینکه مایه افتخار است که سید فخرالدین رحیمی در جریان انقلاب و دفاع مقدس روحانیت پیشتاز بوده است، عنوان کرد: آنچه روحانیت ادعا کرده در میدان عمل و صحنه مبارزه به منصه ظهور گذاشته است./9451/پ203/ب1

ارسال نظرات