۰۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۸
کد خبر: ۵۶۹۵۲۹
در دیدار با بازاریان مطرح شد؛

تأکید امام جمعه تبریز بر ثبات در بازار

جمعی از اصناف، کسبه و مسؤولان اتحادیه ها و انجمن های فعال بازار بزرگ تبریز با نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی دیدار و گفت‌وگو کردند.
آل هاشم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، جمعی از اصناف، کسبه و مسؤولان اتحادیه ها و انجمن های فعال بازار بزرگ تبریز امروز به مناسبت روز اصناف با نماینده ولی فقیه در آذربایجانشرقی و امام جمعه تبریز دیدار و گفت‌وگو کردند.

حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، امام جمعه تبریز در این دیدار با بیان این‌که توطئه های استکبار با شروع جنگ اقتصادی علیه ملت ایران وارد فاز جدیدی شده است، اظهار داشت: فتنه جدید غرب به ویژه آمریکای جنایتکار ایجاد نارضایتی عمومی با ایحاد التهاب در بازار و گرانی‌های گسترده است.

امام جمعه تبریز ادامه داد: شکست جنگ های نظامی و تحریم های ظالمانه دشمنان علیه ملت ایران، استکبار را برآن داشته تا با آماج حملات ناجوانمردانه خاکریزهای فرهنگی و اقتصادی را هدف قرار دهد که این توطئه ها با شروع جنگ اقتصادی وارد فاز جدیدی شده است.

وی با بیان این‌که ایجاد اخلال در بازارهای طلا و سکه، کارشکنی‌های گسترده در بازار نفت با استفاده ابزاری از کشورهای عرب منطقه‌ای، اعمال تحریم‌های اقتصادی غیرقانونی، بلوکه کردن اموال و دارایی‌های ملت ایران و ده‌ها توطئه دیگر همه برای تحت فشار قرار دادن انقلاب اسلامی ایران است، گفت: در چنین شرایطی باید هوشیارانه عمل کنیم.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی ادامه داد: درست است که توطئه‌های دشمنان در بخش هایی به ویژه اقتصاد کشور کارساز بوده، اما باید قبول کرد که بی‌تدبیری مسؤولان و مدیران کشور نیز یکی از عوامل بروز چنین مسائلی بوده است، اگر سال‌ها پیش مسأله اقتصاد مقاومتی جدی گرفته می‌شد، شاهد چنین وضعیتی نبودیم.

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم در ادامه سخنان خود خطاب به فرماندار تبریز که در این جلسه حضور داشت، با تأکید بر کنترل و نظارت دقیق بر قیمت های بازار اظهار داشت: مردم از گرانی و افزایش لجام گسیخته قیمت ها در بازار گلمه‌مند هستند، چنین وضعیتی اقشار متوسط جامعه را نیز تحت فشار قرار داده است.

وی با بیان این‌که وضعیت بازار به حال خود نباید رها شود، گفت: بازاریان خود باید وارد کار شوند و اجازه ندهند در شرایط فعلی عده ای به دنبال سودجویی و سوءاستفاده از وضعیت نابسمان فعلی باشند، انتظاری که از بازار تبریز و بازاریان متدین این شهر داریم، کنترل وضعیت فعلی و مدارا با مردم است.

همچنین در این دیدار صمیمی تعدادی از اصناف، بازاریان و کسبه بازار تبریز به طرح مشکلات خود پرداختند و بر ثبات در بازار با اعمال سیاست‌های منطقی از سوی دولت تأکید کردند./935/پ203/ب1

ارسال نظرات