۰۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۲
کد خبر: ۵۶۹۲۳۷
مدیر مرکز خدمات حوزه‌های علمیه خراسان شمالی:

مرکز پاسخگویی به مسائل شرعی با محوریت حوزه علمیه خراسان شمالی دایر شود

مدیر مرکز خدمات حوزه‌های علمیه خراسان شمالی با اشاره به ضرورت فعالیت بیشتر طلاب و روحانیان استان در فضای مجازی، خواستار راه‌اندازی مرکز پاسخگویی به سؤالات و شبهات شرعی با محوریت حوزه علمیه خراسان شمالی شد.
حجت الاسلام محمد توسلی نژاد، مدیر مرکز خدمات حوزه های علمیه خراسان شمالی

حجت‌الاسلام محمد توسلی نژاد، مدیر مرکز خدمات حوزه‌های علمیه خراسان شمالی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، با تأکید بر اینکه ضروری است فعالیت طلاب و روحانیان در فضای مجازی بیشتر شود، ادامه داد: پاسخ‌گویی به مسائل شرعی از طریق فضای مجازی و حقیقی ازجمله اقداماتی است که انتظار می‌رود سازوکار آن از سوی حوزه علمیه استان تعریف و اجرایی شود.

وی اظهار کرد: پیشنهاد می‌شود این مرکز با محوریت حوزه علمیه استان ایجاد شده و طلاب جوان دارای مطالعه و پژوهش با فعالیت در این مرکز در خدمت رفع نیازهای جامعه قرار گیرند.

حجت‌الاسلام توسلی نژاد افزود: اگر در مدیریت حوزه علمیه خراسان شمالی چنین مرکزی راه‌اندازی شود بدون شک این مرکز می‌تواند منشأ خیر و برکات فراوانی شود.

مدیر مرکز خدمات حوزه‌های علمیه در خراسان شمالی گفت: البته تاکنون هم حوزه در فضای مجازی فعالیت کرده و نسبت به این فضا بدون دغدغه نیست؛ اما باید اقدامات افزایش یابد زیرا بیشترین آسیب از ناحیه فضای مجازی متوجه جامعه و جوانان می‌شود.

گفتنی است، در استان خراسان شمالی 16 مدرسه علمیه شامل 10 مدرسه علمیه ویژه برادران و شش مدرسه علمیه ویژه خواهران فعال است که در سال تحصیلی جازی درمجموع هزار و 500 طلبه خواهر و برادر در این مدارس در سطوح یک، دو، سه و چهار زیر نظر 170 استاد اعزامی و حق‌التدریس مشغول به تحصیل علوم دینی هستند.

همچنین اکنون درمجموع دو هزار و 614 روحانی و طلبه برادر و خواهر شیعه و سنی از خدمات مرکز خدمات حوزه‌های علمیه در استان بهره‌مند می‌شوند.

 از این تعداد هزار و 216 نفر طلاب و روحانیان شیعه و 452 نفر از روحانیان اهل سنت خراسان شمالی هستند که تحت پوشش مرکز خدمات حوزه‌های علمیه استان قرار دارند./9314//۳۰۳/خ

ارسال نظرات