۳۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۵
کد خبر: ۵۶۹۰۱۱
رییس کل دادگستری آذربایجان غربی:

دستگاه قضا نیازمند تعامل با علما و روحانیان برای پیشگیری از وقوع جرم است

رییس کل دادگستری آذربایجان غربی بر همکاری حوزه با دستگاه قضا تاکید کرد و گفت: تعامل و همکاری علما و روحانیان با دستگاه قضا می تواند در پیشگیری از وقوع جرم اثرگذار باشد.
 طلاب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حیدری رییس کل دادگستری آذربایجان غربی در نشست خبری با اشاره به رغبت دستگاه قضا برای تعامل و همکاری با حوزه های علمیه برادران و خواهران اظهار کرد: معتقدم ریشه بسیاری از مشکلات، وقوع جرم و تشکیل پرونده ها در فاصله گرفتن از آموزه های دینی است.

وی افزود: تقویت آموزه های دینی راهکار مناسب پیشگیری از وقوع جرم است، افراد متدین و مذهبی کمتر دچار خطا می شوند و برعکس بسیاری از مجرمین از آموزه های دینی فاصله دارند.

رییس کل دادگستری آذربایجان غربی گفت: در راستای تعامل با علما و روحانیان و استفاده از ظرفیت های تبلیغی در ایام ملی و مذهبی، در گردهمایی روحانیان استان حضور یافته و جرایم و آسیب های اجتماعی را تشریح کردیم.

وی گفت: تعامل روحانیت با دستگاه قضا موجب به روزرسانی اطلاعات آنها در خصوص آسیب های اجتماعی شده و آنها را در انتخاب موضوع سخنرانی بر اساس نیاز جامعه کمک می کند.

حیدری در خصوص به کارگیری روحانیان در شوراهای حل اختلاف استان اعلام آمادگی کرد و افزود: به مناسبت هفته قوه قضائیه نیز در هفته جاری نشستی با حضور بیش از ۴۰ نفر از علما و اساتید حوزه و دانشگاه برگزار کرده و عملکر دستگاه قضا را مورد نقد و بررسی قرار خواهیم داد.

وی در پایان بر همکاری حوزه با دستگاه قضا تاکید کرد و گفت: تعامل و همکاری علما و روحانیان با دستگاه قضا می تواند در پیشگیری از وقوع جرم اثرگذار باشد.

حیدری در پایان به برگزاری مسابقات قرآن اشاره کرد و افزود: ششمین دوره مسابقات قرآن کریم از اول تیرماه با نام نویسی از کارکنان و خانواده های کارمندان دستگاه قضایی استان آغاز می شود./936/پ203/ب1

ارسال نظرات