۳۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۲
کد خبر: ۵۶۸۹۴۹
امام جمعه شهرکرد:

استفاده از ظرفیت فقه و فقاهت در ترویج سبک زندگی اسلامی ضروری است

حجت الاسلام و المسلمین نکونام با تأکید بر اینکه حاکم کردن نگاه فقاهت در بین جامعه به تدریج اثرات خوبی را به همراه خواهد داشت، گفت: باید از ظرفیت فقه و فقاهت در راستای ترویج سبک زندگی اسلامی به معنای واقعی کلمه در استان بهره مند شویم و این نیازمند کار اساسی است.
امام جمعه شهرکرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، صبح امروز در نشست شورای فرهنگ عمومی این استان که به میزبانی دفتر امام جمعه شهرکرد برگزار شد، با اشاره به اینکه باید جلسات شورای فرهنگ عمومی خروجی داشته باشد، گفت: باید با برنامه ریزی جامع در جلسات به دنبال ارائه راهکار باشیم؛ برنامه ریزی برای کاهش آسیب های اجتماعی و ترویج سبک زندگی اسلامی از ضرورت ها است.

امام جمعه شهرکرد با اشاره به نامگذاری این هفته به نام هفته فقه و فقاهت در استان خاطرنشان کرد: این نامگذاری به خاطر سالروز رحلت عالم فرزانه، حضرت آیت الله دهکردی در ششم شوال است که باید مورد توجه جدی رسانه ها و اهالی دین و فرهنگ قرار گیرد.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام با تأکید بر اینکه حاکم کردن نگاه فقاهت در بین جامعه به تدریج اثرات خوبی را به همراه خواهد داشت، ابراز کرد: باید از ظرفیت فقه و فقاهت در راستای ترویج سبک زندگی اسلامی به معنای واقعی کلمه در استان بهره مند شویم و این نیازمند کار اساسی است.

وی، وحدت و همدلی در استان را از مهمترین موضوعات امروز استان برشمرد و افزود: باید همه گروه ها و جریانات در یک مسیر و همدل و متحد در راستای رشد و پویایی همه جانبه استان قدم بردارند و این از ضرورتها است.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با تأکید بر اینکه قرار گرفتن در بازی های سیاسی به نفع استان نیست، گفت: باید به جای بازی های سیاسی، روحیه خدمتگذاری در بین مسؤولان حاکم شود؛ مبادا شایسته سالاری تحت الشعاع بازی های سیاسی قرار گیرد که این امر به شدت خسران آفرین است.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از مناطق استان در محرومیت به سر می برد، تصریح کرد: باید با حاکم کردن نگاه عادلانه به فکر محرومیت زدایی از استان باشیم که در این بین نقش شورای فرهنگ عمومی غیرقابل انکار است.

امام جمعه شهرکرد، توجه به زیرساختهای مواصلاتی استان را لازم و ضروری دانست و ادامه داد: باید به راه های مواصلاتی استان در همه زمینه ها توجه ویژه صورت گیرد چراکه نقش راه های مواصلاتی در رونق امور اقتصادی و رفع محرومیت از استان اساسی و کاربردی است.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام با تأ کید بر اینکه باید کارهای محتوایی و عمقی در استان رونق بگیرد، اظهار کرد: مدیران از انجام کارهای سطحی خودداری کنند و به فکر رشد و ارتقاء همه جانبه استان باشند.

وی میدان دادن به جوانان را یکی از راه های رشد و پویایی امروز کشور بیان کرد و افزود: باید ظرفیت‌ های مدیران ارتقا یابد و به سعه صدر آنها توجه شود، منفعت ‌طلبی و تحمل پایین افراد علت عمده اختلافات است./9457//۲۰۳/خ

ارسال نظرات