۲۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۰
کد خبر: ۵۶۸۶۹۵
حجت الاسلام والمسلمین نکونام:

نقش جهاد کشاورزی در عزت آفرینی برای کشور غیرقابل انکار است

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با تأکید بر اینکه به همان اندازه که موشک ها و مسائل هسته ای برای کشور عزت می آفریند، مسائل کشاورزی نیز حائز اهمیت است، گفت: مسأله کشاورزی بسیار مهم است.
امام جمعه شهرکرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، عصر امروز در دیدار کارکنان جهاد کشاورزی این استان به مناسبت هفته جهاد کشاورزی، با تأکید بر اینکه این هفته فرصت مغتنمی است تا کارهای شما بیشتر مورد توجه قرار بگیرد و خروجی کارهایتان دیده شود، گفت: باید تلاش یک ساله تان را در معرض نمایش بگذارید تا مردم شهرها و روستا ببینند که چه کرده اید و نمره بدهند.

امام جمعه شهرکرد با بیان اینکه عالم محض خداست و پاداش را خدا می دهد و همه چیز دست پروردگار متعال است، افزود: نمره واقعی همان نمره ای است که مردم می دهند و رضایت مردم می تواند مهکی بر نوع عملکرد ما باشد چراکه وقتی مردم راضی باشند و رضایت خودشان را ابراز کنند انسان می تواند بگوید خدای تبارک و تعالی هم ان‌ شاءالله راضی است و عنایت ویژه از ناحیه پروردگار صورت می گیرد.

وی با اشاره به اینکه مجموعه جهاد کشاورزی یک مجموعه بی نظیر در کشور است، خاطرنشان کرد: جهاد کشاورزی مجموعه ای است که هم روحیه جهادی باید بر آن حاکم باشد و هم در ارتباط با بخش کشاورزی و تامین مایحتاج روزمره مردم و هم در نهایت در به استقلال کشاندن کشور و قطع وابستگی و عزت بخشیدن به مردم و کشور و همان چیزی که خدای تبارک و تعالی از جامعه اسلامی و ایمانی انتظار دارد مسؤولیت سنگین بر عهده دارد.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با بیان اینکه عزت تنها از آن خداست، سراغ بیگانه نروید و دست به سوی بیگانه دراز نکنید که ذلیل می شوید، تصریح کرد: رفع ذلت یک قسمت عمده اش از سوی شما صورت می گیرد و شما هستید که عوامل عزت بخشی به جامعه را فراهم می کنید و ذلت را از جامعه می زدایید یعنی جامعه را به خودکفایی و یک جایگاه بلند می رسانید و مردم دستشان به سوی بیگانه دراز نمی شود و عزتشان محفوظ است.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با تأکید بر اینکه به همان اندازه که موشک ها و مسائل هسته ای برای کشور عزت می آفریند، مسائل کشاورزی نیز حائز اهمیت است، اظهار کرد: مسأله کشاورزی بسیار مهم است و تنها در گندم خلاصه نمی شود بلکه یک عرصه وسیع و پهناور تولید مایحتاج مردم از خوراک و پوشاک و چیزهایی که انسان نیاز دارد را در بر می گیرد؛ بنابراین کار در بخش کشاورزی خیلی مهم است و قطعا به همین جهت هم جهاد در این جا مطرح است.

وی با اشاره به اینکه مجموعه کشاورزی جزء ضرورت های اولیه کشور به حساب می آید، خاطرنشان کرد: درآمدزایی و اشتغال زایی در عرصه کشاورزی در روستاها و ایجاد زمینه برای درآمد زایی از دام، زمین، کشت، زرع و باغات مسؤولیتش بر عهده شما است که باید به آن توجه ویژه کنید.

امام جمعه شهرکرد با بیان اینکه مسأله آب از ضرورتهای مهم امروز کشور است، گفت: قطعا تلاش شما در این جهت ستودنی است که به سمت مسأله آبیاری صنعتی بروید تا به هر شکل ممکن بتوانید با کمترین آب بیشترین خروجی و بازده را داشته باشید زیرا امروز نیاز است.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با تأکید بر اینکه کشاورزی باید به سمت زندگی مدرن برود، اظهار کرد: مدرن به معنای روان سازی تسهیلات و تولید راحت و آسان سازی کارها است و ما چه خشک سالی باشد و چه ترسالی باید به سمت این مسائل صنعتی کردن امور برویم و این از کارهای مهم است./9457/پ203/ب1

ارسال نظرات