۲۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۷
کد خبر: ۵۶۸۲۰۳
با حضور اندیشمندان، صاحب نظران و ایده پردازان برجسته کشور؛

نشست چشم انداز انقلاب اسلامی در دهه پنجم در مشهد برگزار شد

نشست چشم انداز انقلاب اسلامی در دهه پنجم با موضوع «عدالت و آزادگی فرهنگی اجتماعی» با حضور اندیشمندان صاحب نظران و ایده پردازان برجسته کشور در مرکز ملی شهید هاشمی نژاد مشهد برگزار شد.
چشم انداز انقلاب اسلامی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، نشست چشم انداز انقلاب اسلامی در دهه پنجم با موضوع «عدالت وآزادگی فرهنگی اجتماعی» با حضور ابراهیم رزاقی، دکترای اقتصاد واستاد دانشگاه، حجت الاسلام صدیق اورعی، جامعه شناس و استاد دانشگاه و مهدی نصیری، مدیر مسؤول اسبق روزنامه کیهان و نویسنده  و جمعی دیگر از اندیشمندان، صاحب نظران و ایده پردازان برجسته کشور شامگاه سه شنبه 22 خرداد در مرکز ملی شهید هاشمی نژاد برگزار شد.

ابراهیم رزاقی، دکترای اقتصاد در این نشست ابتدا به تعریف عدالت اقتصادی پرداخت و گفت: در واقع دولت موظف است برای همه خوراک و پوشاک و مسکن فراهم کند و از طرفی زمینه های درمان نیز برای آحاد ملت فراهم شود تا آنان در مواقع بیماری درمانده نشوند.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه اقتصاد ایران اقتصادی است که تعاونی محور است، اظهار کرد: امام راحل در وصیتنامه خود از این مسأله بسیار صحبت کرده است که کوخ نشینان و مستضعفان مطرح هستند و وقتی صحبت از کوخ نشین می شود فقط ایران نیست و همه انسان ها از لحاظ جمهوری اسلامی حق دارند.

رزاقی با اشاره به این مطلب که براساس اصل 44 اقتصاد، جمهوری اسلامی نه سرمایه داری و نه سوسیالیستی است، ابراز کرد: مکتب سرمایه داری می گوید که انسان عاقل به دنبال حداکثر لذت و سود و ثروت منهای توجه به ارزش های انسانی است و در مکتب سوسیالیستی نیز بیشتر به قشر کارگر پرداخته می شود.

این استاد دانشگاه در ادامه با اشاره به تفاوت های اقتصادی مبانی جمهوری اسلامی با دیگر کشورها گفت: طبق سخنان امام راحل در صورت وجود ثروت مشروع، این ثروت باید در مزرعه برود و کار کند و در عین حال نباید وابستگی اقتصادی وجود داشته باشد.

وی در ادامه با طرح این پرسش که ما در این چهل سال پس از انقلاب درباره اقتصاد چه کرده ایم و مسؤولان چه کرده اند، گفت: بعد از انقلاب درباره اقتصاد افراد به دو گروه تقسیم شدند که یک گروه حامی خصوصی سازی و دیگری مخالف آن بود.

این ایده پرداز برجسته کشور در ادامه با اشاره به این مطلب که آقای رفسنجانی در ایران اقتصاد سرمایه داری را پیاده کرد، بیان داشت: در زمان بحران آمریکا، آنان نظام سرمایه داری را به همه دنیا ابلاغ کردند که مبانی فرهنگی دارد و می گوید همه چیز را خصوصی کنید چرا که دولتی ضرر دارد./934/پ203/ب1

ارسال نظرات