۲۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۶
کد خبر: ۵۶۷۹۱۹
حجت الاسلام همتیان:

فراهم آوردن زمینه ظهور وظیفه همگانی است

معاون تهذیب حوزه علمیه قم با بیان اینکه تشکیل حکومت مهدوی با انجام عمل صالح محقق می شود، گفت: فراهم آوردن زمینه حضور امام زمان(عج) وظیفه ای همگانی است.
حجت الاسلام محمد همتیان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام محمد همتیان، معاون تهذیب حوزه علمیه قم، شامگاه یکشنبه، 20 خردادماه، در نشست اخلاقی معرفتی کارکنان سپاه حضرت قمربنی هاشم(ع) این استان، با تشریح مهمترین خصوصیات وارثان زمین و صفات منتظران عصر غیبت امام زمان (عج) از منظر امام سجاد(ع) گفت: به یقین تنها با ظهور حضرت مهدی(عج)، آرامش واقعی به دامان جامعه اسلامی برمی گردد و همه مشکلات برطرف می شود؛ پس فراهم آوردن زمینه حضور امام زمان(عج) وظیفه ای همگانی است.

حجت الاسلام همتیان با اشاره به مهمترین ویژگی منتظران واقعی خاطرنشان کرد: تشکیل حکومت مهدوی با انجام عمل صالح محقق می شود؛ بکوشیم جزء بندگان صالح خداوند متعال باشیم و این کار آسانی نیست.

وی با بیان اینکه انسان صالح کسی است که شایستگی و لیاقت برای انجام کاری را دارد، اظهار کرد: قرآن کریم از واژه صالحین نام برده یعنی برای وراثت زمین و قابلیت پیدا کردن برای حضور در حکومت جهانی، عبادت، علم و زاهد بودن تنها کافی نیست؛ بلکه باید مجموعه این صفات و ده ها صفت دیگر را دارا باشیم و تحقق آنها در ذیل واژه صالحین محقق می شود.

معاون تهذیب حوزه علمیه قم، شهادت امام حسین(ع) در روز کربلا و خانه نشینی امیر مؤمنان، حضرت علی(ع) را نتیجه دوری مردم از صلاحیت و شایستگی بیان کرد و ادامه داد: تا زمانی که مردم در مسیر بندگی خداوند متعال حرکت نکنند و عبد صالح خداوند نشوند، حکومت مهدوی تشکیل نمی شود و این وعده حق تعالی است.

این مقام مسؤول با اشاره به اینکه اگر امام عزیز(ره) و شهدای بزرگوار ما توانستند شعاعی از پرتو انوار صالحان را در این جامعه جاری و ساری کنند، به خاطر تبعیت آنان از سیره ائمه اطهار(ع) بوده است، افزود: باید برای ادامه این راه بر صلاحیت خویش اصرار و پافشاری کنیم که این نیازمند تمرین و خوسازی است.

وی با تأکید بر اینکه ادامه دادن راه امام و شهدا نیازمند بصیرت و تقوا است، اظهار کرد: انقلاب اسلامی امروز در شرایط حساسی قرار دارد؛ مبادا از مسیر حقانیت که همان تبعیت محض از ولی فقیه است، فاصله بگیریم که به یقین دچار خسران خواهیم شد.

حجت الاسلام همتیان در پایان حفاظت، حراست و نگهبانی از نظام اسلامی را مهمترین رسالت امروز سپاه و بسیج بیان کرد و گفت: پاسداری از انقلاب اسلامی یعنی «کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا»؛ ولایتمداری محض، بصیرت، لحظه شناسی، دشمن شناسی و تقوا لازمه حرکت در مسیر امام حسین(ع) است که به حمدالله سپاهیان در این جهت کارنامه درخشانی دارند./9457//۲۰۳/خ

ارسال نظرات