۱۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۳
کد خبر: ۵۶۷۴۴۳

چند خبر کوتاه از آذربایجان‌شرقی

توزیع ۱۰ هزار بسته غذایی میان نیازمندان آذربایجان شرقی، اعلام آمادگی ارامنه برای حضور در راهپیمایی روز قدس، محدودیت های ترافیکی روز قدس در تبریز و انصراف نماینده مردم تبریز از سفر به جام‌جهانی از مهم‌ترین اخبار کوتاه استان است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، سعید کنعانی، مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر آذربایجان شرقی با اشاره به این‌که جمعیت هلال‌احمر سازمانی مردم و غیردولتی است، اظهار داشت: هر خدمات و کمک‌های سازمان جمعیت هلال‌احمر بر پایه مردم و افکار مردم بوده و یکی از هزاران فعالیت هلال‌احمر اجرای طرح همای رحمت است.

وی افزود: طرح همای رحمت در ایام شهادت امیرالمؤمنین (ع) هم با سراسر کشور در آذربایجان شرقی و شهرستان اهر نیز برگزار می‌شود به‌طوری‌که طرح همای رحمت هلال‌احمر اهر سال گذشته به‌عنوان پایلوت کشوری انتخاب‌شده بود که از دلایل آن تعداد بسته‌ها و همبستگی بین ارگان‌ها در برگزاری این طرح بیشتر مدنظر بود.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر آذربایجان شرقی ادامه داد: علی‌رغم این‌که قیمت اقلام نسبت به سال گذشته افزایش‌یافته ولی امسال شاهد افزایش تعداد بسته‌های غذایی در اهر بودیم و همین امر نشان می‌دهد که مشارکت خیرین و مردم در اجرای طرح همای رحمت نیز افزایش‌یافته است.

کنعانی با بیان اینکه بدون این‌که نامی در میان باشد بسته‌های غذایی در بین نیازمندان واقعی توزیع می‌شود، گفت: لذا جدا دارد که از مردم فهیم شهرستان اهر از بابت مشارکت در اجرای طرح همای رحمت قدردانی کنم و امیدواریم این حرکت‌ها که بافرهنگ اسلامی ما عجین است تداوم یابد.

وی از توزیع بیش از ۱۰ هزار بسته غذایی تحت عنوان طرح همای رحمت بین نیازمندان در استان آذربایجان شرقی خبر داد، یادآور شد: طرح همای رحمت در اغلب شهرستان‌های استان به‌ویژه شهرستان‌های اهر، میانه، شبستر، تبریز و مراغه اجرا می‌شود درحالی‌که سال گذشته تعداد بسته‌های غذایی طرح همای رحمت حدود هفت هزار بسته بود.

اعلام آمادگی ارامنه برای حضور در راهپیمایی روز قدس

شورای خلیفه گری ارامنه آذربایجان شرقی با صدور پیامی از مردم برای شرکت در راهپیمایی روز قدس دعوت کرد. اسقف گریگور چیفتچیان در پیام خود با درود به روح پرفتوح رهبر کبیر انقلاب حضرت امام خمینی(ره)، فرا رسیدن روز جهانی قدس را به حضور مقام معظم رهبری حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، ریاست محترم جمهوری و ملت حق‌ طلب و استکبارستیز ایران صمیمانه تبریک و تهنیت گفته است.

وی از عموم ارامنه آذربایجان‌ دعوت کرده است تا دگر بار همدوش هموطنان خود با حضوری گسترده و باشکوه در راهپیمایی روز جهانی قدس،‌ روز حمایت از مستضعفین جهان،‌ فریاد یکپارچه خود را در حمایت از ملت فلسطین به گوش جهانیان برسانند.

روز جهانی قدس مناسبتی جهانی است که از یک سال پس از انقلاب ایران، برای آخرین جمعهٔ ماه رمضان و در حمایت از ملت فلسطین در نظر گرفته شد. در این روز، مسلمانان در نقاط مختلف جهان حمایت خودشان را از مردم فلسطین به نمایش می‌گذارند.

محدودیت های ترافیکی روز قدس در تبریز اعلام شد

سرهنگ ناصر میکائیلی، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی آذربایجان شرقی اظهار داشت: برای تامین نظم و امنیت مسیر راهپیمایی روز جهانی قدس، تمهیدات ویژه ترافیکی در تبریز پیش بینی شده است. مسیرهایی که محدودیت های ترافیکی روز قدس در تبریز در آنها اعمال می شود شامل خیابان امام خمینی حد فاصل چهارراه شهید بهشتی تا میدان قونقا و مسیرهای منتهی به این خیابان، خیابان ارتش از چهارراه باغشمال تا میدان شهدا و خیابان جمهوری از میدان دانشسرا تا چهارراه فلسطین است.

میکائیلی ادامه داد: خیابان شریعتی حدفاصل میدان نماز تا چهارراه شریعتی و خیابان خاقانی جنوبی از سمت دانشسرا شامل این تمهیدات است. از ساعت پنج صبح مسیرهای اعلامی از پارک وسایل نقلیه پاکسازی می شود و در صورت پارک در این مسیرها خودرو ، توسط جرثقیل به پارکینگ انتقال می یابد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی آذربایجان شرقی گفت: جهت رفاه حال شرکت کنندگان در راهپیمایی روز قدس، اتوبوس های شرکت واحد در مسیرها و خیابان های منتهی به مراسم تا شروع مراسم خدمات ارائه می کنند.

نماینده مردم تبریز از سفر به جام‌جهانی انصرف داد

محمداسماعیل سعیدی، نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: قرعه‌کشی در کمیسیون مجلس برای اعزام چند نماینده به جام‌جهانی فوتبال روسیه انجام گرفته بود که نام بنده نیز جزو منتخبان برای اعزام بود.

وی افزود: زمانی که خبر انتخاب بنده جهت اعزام به روسیه اعلام شد بلافاصله انصراف خود از این سفر را اعلام کردم. وقتی وضعیت اقتصادی و معیشت مردم مناسب نیست، چگونه می‌توان از بیت‌المال به سفر خارج و برای تماشای فوتبال رفت.

وی تصریح کرد: از نظر وجدانی و به عنوان نماینده مردم نمی‌توانم چنین حقی به خود بدهم تا از بیت‌المال به سفر بروم که هیچ منفعتی برای رونق سفره‌های مردم ندارد. وضعیت اقتصادی و معیشتی برخی از مردم در شرایط مناسبی نیست و حتی گاهی به نان شب هم محتاج هستند، به هیچ وجه قابل قبول نیست تا از بیت‌المال به سفر روسیه و برای جام‌جهانی رفت./935/پ204/ب1

ارسال نظرات