۱۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۷
کد خبر: ۵۶۷۰۶۴

چند خبر کوتاه از آذربایجان‌شرقی

تشریح ویژه برنامه سالگرد ارتحال امام در تبریز، اعزام ۱۴۲۰ مددجوی آذربایجان شرقی به اردوهای زیارتی و آموزشی و عیادت امام جمعه تبریز از استاد پیشکسوت نقاشی مهم‌ترین اخبار کوتاه آذربایجان‌شرقی است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام حسین تقی زاده، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی ویژه برنامه سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) و ۱۵ خرداد را در تبریز تشریح کرد و اظهار داشت: در تبریز هم به این مناسبت برنامه‌های متعددی برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه روز ١٤ خرداد برنامه بزرگداشت ارتحال امام خمینی (ره) در مصلی بزرگ تبریز برگزار می‌شود افزود: این مراسم از ساعت ١٨ الی ٢٠ برگزار می‌شود و حجت الاسلام تقوی نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی سخنران ویژه آن خواهد بود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی ویژه برنامه روز قیام ١٥ خرداد ماه را هم یادآور شد و گفت: ١٥ خرداد همزمان با شب قدر، بعد از نماز مغرب و عشا این مراسم بزرگداشت برگزار می‌شود که سخنران ویژه آن حجت الاسلام واعظ موسوی خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه مسجد دانشگاه تبریز هم مراسم ویژه‌ای برای ارتحال حضرت امام خمینی (ره) با حضور نماینده ولی فقیه در استان برگزار می‌کند ابراز داشت: مردم، اصناف، آموزش و پرورش، سپاه، سازمان تبلیغات و اوقاف و... هم هرکدام به صورت مستقل برنامه‌هایی را به مناسبت این برنامه اجرا خواهند کرد تا یاد و نام حضرت امام خمینی (ره) زنده بماند.

حجت الاسلام تقی زاده، فضاسازی شهری را جزو اولویت‌های این ایام دانست و گفت: صداوسیما هم با برنامه‌های خوب خود، مراسمات ١٤ و ١٥ خرداد را رونق خواهد داد. وی در پایان، روز قدس امسال را بسیار با اهمیت عنوان کرد و افزود: در روز قدس تمامی مردم برای حماسه بزرگ آماده هستند تا باشکوه‌تر از سال قبل در صحنه حضور یابند.

اعزام ۱۴۲۰ مددجوی آذربایجان شرقی به اردوهای زیارتی و آموزشی

یوسف زمانی، معاون فرهنگی کمیته امداد استان آذربایجان شرقی در جمع خبرنگاران گزارشی از برگزاری اردوهای زیارتی و آموزشی ارائه داد ئ گفت: هزار و 420 نفر از دانش آموزان، دانشجویان و دختران بازمانده از تحصیل و ازدواج تحت حمایت این نهاد در شش ماهه نخست سال جاری به اردوهای زیارتی و آموزشی اعزام خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه از این تعداد، 843 نفر در قالب طرح شوق زیارت به مشهد مقدس اعزام خواهند شد، افزود: در دو ماهه نخست سال جاری 560 مددجوی تحت حمایت این نهاد بارگاه ملکوتی امام رضا (ع) را زیارت کردند.

زمانی با دعوت از خیران برای کمک به اعزام مددجویان به مشهد مقدس و عتبات عالیات، گفت: تا پایان سال جاری شش هزار نفر از مددجویان تحت حمایت به مشهد مقدس اعزام خواهند شد.

نماز جمعه در 34 شهر آذربایجان شرقی برگزار می شود

حجت الاسلام رسول مشهوری، رییس دفتر شورای سیاست گذاری ائمه جمعه آذربایجان شرقی اعلام کرد: در حال حاضر نماز جمعه در 34 شهر استان برگزار می شود و درخواست برای برپایی آن در هشت شهر جدید نیز به تهران ارایه شده است.

وی افزود: مجوز اقامه نماز جمعه و تعیین امام جمعه برای شهرهای بالای پنج هزار نفر جمعیت صادر می شود و یکی از شرایط آن تامین دفتر و منزل مورد نیاز از سوی مردم محل است. آذربایجان شرقی از نظر تعداد شهرهای دارای نماز جمعه بعد از استان های اصفهان با 88 شهر، فارس با 76 شهر، کرمان با 57 شهر، خراسان رضوی با 54 شهر و خوزستان با 45 شهر در رتبه ششم کشوری قرار دارد و این رتبه به هیچ وجه با ظرفیت ها و جایگاه دینی استان از منظر تاریخی متناسب نیست.

وی با بیان این‌که شورای سیاست گذاری ائمه جمعه یک نهاد کاملا مردمی است و ریالی بودجه از تهران به آن تعلق نمی گیرد، گفت: امامان جمعه حقوق نمی گیرند، بلکه مردم زندگی آنان را اداره می کنند و به همین دلیل این عده قشر محروم و فداکار جامعه اند.

امام جمعه تبریز به عیادت استاد پیشکسوت نقاشی رفت

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در پی کسالت استاد مرتضی شریفی، هنرمند برجسته، متعهد، ارزشی و انقلابی در منزل وی حضور یافت. حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم، در این دیدار گفت: عیادت از این استاد پیشکسوت دو جنبه دارد؛ اول اینکه به خود استاد از ایام قدیم که در حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی بودند، ارادت داریم و دوم اینکه تکریم هنرمندان متعهد، در واقع تکریم از هنر انقلاب، مقام هنر و هنرمند است.

بنابر این گزارش، در این دیدار صمیمی استاد جعفر کهنمویی، مدرس دانشگاه و هنرمند پیشکسوت رشته نقاشی و تعدادی از گرافیست های مجمع طراحان طلوع، معاون فرهنگی هنری و جمعی از همکاران حوزه هنری نماینده ولی فقیه را همراهی می کردند.

همچنین در جریان این دیدار نماینده ولی فقیه در استان با اهدای لوح تقدیری به استاد مرتضی شریفی از زحمات چندین ساله او در حوزه هنری و جایگاه شایسته و ویژه این هنرمند در عرصه فرهنگ و هنر استان تقدیر کرد./935/پ204/ب1

ارسال نظرات