۰۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۴
کد خبر: ۵۶۶۶۴۲
معاون آموزش حوزه علمیه استان ایلام:

تقوا راه نجات از خطرات دنیوی و اخروی است

معاون آموزش حوزه علمیه استان ایلام گفت: ماه رمضان زمانی برای خودسازی و محاسبه نفس است و در این ماه انسان باید به خدای مهربان نزدیکتر شده و این حالت معنوی را در طول سال مراقبت و حفظ کند.
تقوایی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ایلام، حجت الاسلام مهدی تقوایی، معاون آموزش حوزه علمیه استان ایلام، ظهر امروز در جمع کارکنان نیروی انتظامی ایلام اظهار داشت: تقوا راه نجات از خطرات دنیوی و اخروی است.

وی افزود: خداوند متعال در قرآن مجید بارها بر تقوا پیشه کردن تاکید داشته و آن را مسیر سعادت و شکست شیطان معرفی کرده است.

حجت الاسلام تقوایی خاطر نشان کرد: ماه رمضان زمانی برای خودسازی و محاسبه نفس است و در این انسان باید به خدای مهربان نزدیکتر شده و این حالت معنوی را در طول سال مراقبت و حفظ کند.

معاون آموزش حوزه علمیه استان ایلام عنوان کرد: در نزد خداوند متعال همه یکسان هستند اما معیار برتری افراد بر هم، تقوا است که پروردگار فرمود: ان اکرمکم عند الله اتقاکم همانا که بهترین شما نزد خداوند با تقواترین شما است.

وی ادامه داد: تقوا و ایمان درجات مختلفی دارد و ما باید تلاش کنیم تا به درجات عالی تقوا و ایمان برسیم و این میسر نیست جز با تلاش و شناخت درست احکام الهی و پیروی از خاندان نبوت.

این مدرس حوزه به بیان آثار اخروی تقوا پرداخت و گفت: در امان ماندن از آتش دوزخ و رهایی از ترس و وحشت در آخرت همگی از آثار نورانی تقوا است که از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

حجت الاسلام تقوایی تاکید کرد: حلاوت و شیرینی عبادت را کسی نمی چشد و درک نخواهد کرد مگر اینکه تقوا پیشه کند و این خود سبب درک حقایق معارف دینی خواهد شد.

وی در پایان گفت: این ماه فرصتی مغتنم جهت تقویت تقوا و ایمان است و باید تلاش کنیم تا این مهم را در درون خود ارتقا داده تا مسیر سعادت دنیا و آخرت را طی کنیم./۸۷۹/پ203/ب1

ارسال نظرات