۰۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۵
کد خبر: ۵۶۶۴۶۶

«عصائب اهل الحق» عراق قرار گرفتن در لیست سیاه آمریکا را مایه افتخار دانست

یکی از رهبران عصائب اهل الحق عراق با تاکید بر ضرورت واکنش فوری بغداد به اهانت واشنگتن به حاکمیت عراق، افزود که قرار گرفتن این جنبش در فهرست تروریسم آمریکا ثابت می‌کند که عصائب در مسیر صحیح در حال حرکت است.
مقاومت اسلامی عصائب اهل الحق

به گزارش خبرگزاری رسا، «احمد الکنانی» از رهبران فراکسیون «صادقون» وابسته به «عصائب اهل الحق» در پارلمان عراق درباره تصمیم کنگره آمریکا مبنی بر قرار دادن نام عصائب در فهرست تروریسم گفت که این اقدام، بیانگر شکست دولت آمریکا است و ثابت می‌کند که ما در مسیر درست در حال حرکتیم و به آن افتخار می‌کنیم.

وی در گفت‌وگو با شبکه کردی «رووداو» اظهار داشت: این تصمیم کنگره شکست دولت آمریکا را ثابت می‌کند. ما افتخار مقابله با نیروهای اشغالگر [آمریکایی] را داریم و در این راه شهدای زیادی تقدیم کشور کرده‌ایم اما در نهایت اشغالگران را در بسیاری از مناطق کشور، شکست دادیم. 

الکنانی تصریح کرد: عصائب اهل الحق می‌تواند بر اساس قانون سازمان‌های سیاسی صادره در سال 2015، در فعالیت‌های سیاسی شرکت کند و این تصمیم کنگره آمریکا، دخالت آشکار در امور عراق به شمار می‌رود.

وی تصریح کرد: عصائب بخشی از طیف‌ سیاسی فعال در عراق است و اعضای این جنبش در بسیاری از مناطق کشور، عناصر داعش را شکست داده‌اند و ما معتقدیم که این مسأله نخواهد توانست، مانع تلاش و اقدام ما در مسیر حفظ حاکمیت عراق و ارائه خدمت به ملت عراق شود و تصمیم کنگره آمریکا برای ما اهمیتی ندارد. گویا پیروزی عصائب در کسب بیش از 15 کرسی در پارلمان جدید عراق، آمریکایی‌ها را خشمگین کرده است و ما معتقدیم که این تصمیم کنگره بازتابی از وضعیت روانی هراسان واشنگتن پس از شکست سیاست‌هایش در خاورمیانه است. اما این مسأله به ما ربطی ندارد و ما همچنان قصد داریم با فسادی که اکنون عرصه را بر ملت عراق تنگ کرده، مبارزه کنیم.

وی تاکید کرد: ما از سال 2011 در حال فعالیت سیاسی و فرهنگی در تمامی استانهای عراق هستیم و در پارلمان جدید عراق نیز نماینده دارین و هرگونه دخالت خارجی در عراق تحت هر اسمی را رد می‌کنیم. دولت نیز باید هرگونه دخالتی را رد کند. ما هرگونه دخالتی را حتی اگر از سوی ایران باشد، رد می‌کنیم اما باید بگوییم که میان دخالت مثبت و دخالت منفی تفاوت وجود دارد. ایران تنها کشوری است که پس از سقوط شهرهای عراقی به دست داعش، به کمک ما آمد و نیروهای امنیتی ما را با کلیه تجهیزات و توانایی‌هایش حمایت  و از نیروهای پیشمرگه و سرویس مبارزه با تروریسم و الحشد الشعبی پشتیبانی کرد.

این رهبر عصائب‌ اهل الحق در ادامه نقش آمریکا در مبارزه با داعش را زیر سوال برد و گفت: ما شاهد حمایت نیروهای ائتلاف بین‌المللی ضد داعش و در راس آن آمریکا از تکفیریها بودیم. هر کس به حاکمیت عراق احترام بگذارد، ما نیز به آن احترام خواهیم گذاشت و هرکس که به حاکمیت ما احترام نگذراد، تحت هر عنوانی که باشد را رد می‌کنیم.

وی افزود: الحشد الشعبی یک نهاد مستقل و بر اساس قانون مصوب پارلمان عراق؛ زیر نظر فرماندهی کل نیروهای مسلح است و هر کسی که عصائب اهل الحق را تروریست می‌داند باید دلیل و مدرک آن را ارائه کند. عصائب اولین گروهی بود که توانست تروریسم را مهار کند.

الکنانی در پاسخ به سوالی درباره اقدام عصائب در هدف قرار دادن نیروهای آمریکایی در عراق گفت: قانون به تمام کشورهایی که اشغال می‌شوند، این حق را می‌دهد. رییس‌جمهور اسبق آمریکا، رسما اشغال عراق را اعلام کرد و خود اعتراف کرد که در صورتی که کشورش دچار اشغال شود، مقاومت خواهد کرد. مقاومت حق ما بود و بر اساس کلیه قوانین موجود، جرم محسوب نمی‌شد و خروج نیروهای آمریکایی از عراق نیز تنها با فشار نظامی و سیاسی میسر شد. اگر عصائب و نیروهای عراقی از جمله پیشمرگه، با داعش مقابله نمی‌کردند، تروریسم به کلیه پایتخت‌های عربی و اروپایی سرایت می‌کرد. آمریکا نباید با یک چشم نگاه کند بلکه باید شهروند تروریسم و تفکر تکفیری را تشخیص دهد. ما چنین تفکری را دنبال نمی‌کنیم و دولت عراق و شخص العبادی نیز باید به اقدام آمریکا در متهم کردن یک طرف رسمی در کشور به تبعیت از طرف خارجی واکنش نشان دهد زیرا این اقدام یک اهانت و توهین به تمام مردم عراق و خون شهدای الحشد است.

وی افزود: ما به عنوان یک جنبش سیاسی نیز در انتخابات شرکت کردیم و روابط خوبی با کلیه کشورهای عربی و اروپایی داریم و این روابط ما به ایران منحصر نمی‌شود. دیدارهای مستمری با سفارتخانه‌های خارجی موجود در عراق داریم و آمریکا برای ما اهمیتی ندارد و افتخار می‌کنیم که در فهرست تروریسم آن قرار گرفته‌ایم زیرا این امر، حرکت ما در مسیر صحیح را تایید می‌کند. ما اکنون مقابل دو گزینه قرار داریم. یا باید با آمریکا همراه شویم تا بگوید که ما تروریست نیستیم (یا عکس آن به کار خود ادامه دهیم). سیاست یک بام و دو هوا از نظر ما مردود است. درباره پایگاه‌های آمریکایی در عراق نیز باید بگوییم که اگر این پایگاه‌ها بدون موافقت دولت و پارلمان احداث شده‌اند، باید برچیده شوند.

کنگره آمریکا اخیرا تحریم‌های جدیدی را علیه عصائب اهل الحق به رهبری «قیس الخزعلی» و جنبش «حزب‌الله النجباء» به رهبری «اکرم الکعبی» به اتهام دریافت حمایت از ایران، اعلام کرده است./۸۴۷/ب۱۰۳/ف

منبع: فارس

ارسال نظرات