۰۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۱
کد خبر: ۵۶۶۲۲۶
استاد حوزه علمیه:

هدف از خلقت، رسیدن به اسرار عالم و قرب الی الله است

استاد حوزه علمیه گفت: هدف از خلقت، رسیدن به اسرار عالم و قرب الی الله است؛ هر چه سیر در اسما و صفات الهی بیشتر باشد انسان سعه وجودی بیشتری پیدا می‌کند.
آیت الله تقوایی

به گزارش خبرنگار، حجت الاسلام والمسمین علیرضا تقوایی استاد حوزه علمیه در مراسمی که شامگاه گذشته در مسجد باب الحوائج لویزان برگزار شد، گفت: مستجاب الدعوه بودن یک مقام و مرتبه است.

وی افزود: شب قدر، زمان و مکان نیست بلکه یک حقیقت است که اگر به آن حقیقت دست یابیم، دعای ما به اجابت می‌رسد. ماه مبارک رمضان بهترین زمان برای این است که درک کنیم خداوند متعال مقاماتی قرار داده که ما می‌توانیم به آنها برسیم.

استاد حوزه علمیه ابراز داشت: اگر نسبت و رابطه خود را با خداوند تبارک و تعالی پیدا کنیم و حجاب‌های ظلمانی و نفسانی را کنار بزنیم همه کارها، اصلاح و راه‌ها به روی انسان باز می‌شود.

وی اظهار داشت: انجام واجبات و ترک محرمات در مقابل این حقیقت یک چیز بسیار کوچکی است. حقیقت دعا، نیایش، نماز و استغفار و هدف از خلقت، رسیدن به اسرار عالم و قرب الی الله است.

حجت الاسلام والمسمین تقوایی اظهار داشت: انجام واجبات و مستحبات، ترک محرمات و مکروهات وسیله ‌ای برای رسیدن به معرفت و قله‌های ایمان است؛ به وسیله معرفت است که ایمان اکبر و اعظم ساخته می‌شود.

وی افزود: نور لطیف الهی در همه جا هست و ظاهر و باطن را به یکدیگر وصل می‌کند. کسانی که در مسیر سیر و سلوک الی الله قرار می‌گیرند در بدو امر، نور کوچکی در وجود خود دارند، به مرور زمان این نور به واسطه مراقبات و محاسبات تبدیل به انوار وسیع تری مانند نور ماه و خورشید و حتی بزرگتر می‌شود.

استاد حوزه علمیه اظهار داشت: هر چه سیر در اسما و صفات الهی بیشتر باشد انسان سعه وجودی بیشتری پیدا می‌کند. میزان و سعه وجودی عرفا بسته به سفر دوم وجودی آنهاست. اگر کسی سفر دوم را در سیر و سلوک طی کند نه تنها، سیر خود را می‌بیند و از او صادر می‌شود بلکه سیر عالم نیز از او صادر می‌شود. مسیر حرکت عالم به دست انسان کامل و یدالله یعنی امام زمان(عج) ظهور و بروز می‌کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اینکه برخی از صوفیه کارشان به مشکل خورده و تعبد را کنار می‌گذارند، به علت این است که به آن حقیقت متعالی نرسیدند. برای رسیدن به حقیقت متعالی، لازم است هر کاری را به نیت قرب الی الله انجام دهیم./۹۶۹/پ202/ب1

ارسال نظرات