۰۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۲
کد خبر: ۵۶۵۸۲۱

چند خبر کوتاه از آذربایجان‌شرقی

افزایش ۵۰ درصدی ظرفیت سینماهای استان، صدور مجوز رسمی فعالیت دومین موزه خصوصی در تبریز و همراهی مسؤولان در طرح مفتاح الجنه آذربایجان‌شرقی از مهم‌ترین عناوین اخبار کوتاه است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، محمد محمدپور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی امروز در جلسه اعضای شورای سیاست‌گذاری دومین جشنواره فیلم تبریز،گفت: با بهره برداری از سالن‌های سینما در سال های اخیر بیش از 5٠ درصد به ظرفیت موجود سینماهای استان افزوده شده است.

وی با بیان اینکه گسترش فضای سینمایی و رونق سینما از اهداف راهبردی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان است، افزود: هم اکنون ٢٢ سینما در سطح استان فعال بوده و با احداث پردیس‌های سینمایی در مجتمع‌های تجاری و افزایش ظرفیت سینمایی استان بخشی از نیاز جامعه برطرف شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی آغاز فعالیت انجمن سینماگران استان، انجمن انیمیشن، خانه‌ مستند،‌ خانه سینما و حضور مستندسازان کشور در تبریز را از دیگر فعالیت های حوزه سینما در استان اعلام کرد و گفت: فیلم سازان استان نیز سال گذشته و امسال موفقیت های متعددی را در سطح جهانی کسب کرده‌اندکه مایه مباهات است.   

مدیریت جهادی راهکار برون رفت از مشکلات است

سردار عزت الله جعفری، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان شرقی در جلسه هماهنگی ستاد گرامیداشت سالروز سوم خرداد، گفت: مدیریت جهادی راهکار اصلی برون رفت از مشکلات مختلف اقتصادی و اجتماعی حال حاضر کشور است.

وی با اشاره به دستاوردهای بسیار گران سنگ مدیریت جهادی در دوران دفاع مقدس، افزود: بازگشت به مدیریت جهادی دوران جنگ و داشتن این روحیه در میان مدیران و تصمیم گیران کشور بیش از پیش احساس می شود.

وی، وحدت و یکدلی در میان نیروهای انقلابی را از عوامل مهم دست یابی به اهداف و آرمان های انقلاب اسلامی دانست و اظهار کرد: یکی از دلایل اصلی و مهم موفقیت عملیات بیت المقدس که منجر به آزادی خرمشهر شد، همین وحدت میان نیروهای مسلح و اتحاد مثال زدنی آن زمان و یکی شدن نیروهای ارتش، سپاه و بسیج در اجرای عملیات بود.

جعفری ساده زیستی رزمندگان در دوران دفاع مقدس را از ویژگی های بارز آن دوران پرافتخار دانست و گفت: در آن دوران ساده زیستی و قناعت فرماندهان و رزمندگان قابل تامل بود و خوب به یاد داریم که در جنگ نصف سهمیه برخی اقلام مصرفی را به رزمندگان می دادند و چندین ماه با آنها زندگی خود را می ‌گذراندند.

مجوز رسمی فعالیت دومین موزه خصوصی در تبریز صادر شد

مرتضی آبدار، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی از صدور مجوز موزه خودروهای کلاسیک به عنوان دومین موزه خصوصی در تبریز خبر داد‌ و اظهار داشت: ایجاد ظرفیت‌های مختلف در راستای توسعه گردشگری استان، از جمله فعالیت مستمر موزه‌ها، ایجاد و توسعه موزه‌های شاخص و منحصر به‌فرد از اولویت‌های اداره‌کل استان است.

وی در ادامه فعالیت موزه خودروهای کلاسیک را در تبریز، یکی از جذاب‌ترین ظرفیت‌های گردشگری دانست و گفت: مجوز این موزه خصوصی از سوی اداره‌کل موزه‌ها و اموال منقول تاریخی به نام "خلیل غفاری"، صادر شده است و یقیناً فعالیت رسمی آن در راستای جلب رضایت گردشگران نقش بسزایی خواهد داشت.

وی افزود: این موزه با تلاش 40 ساله آقای "خلیل غفاری" و گردآوری خودروهای نفیس کلاسیک شکل گرفته و تمام خودروهای موجود در این مجموعه منتسب به شخصیت‌های برجسته است. مدیریت، ساماندهی و صدور مجوز برای مجموعه‌داران خصوصی موجب معرفی و ارتقاء سطح کیفی و کمی مجموعه‌داری در کشور خواهد بود.

همراهی مسؤولان در طرح مفتاح الجنه آذربایجان‌شرقی

محمد کلامی، مدیرکل کمیته امداد استان آذربایجان شرقی با اشاره به برنامه‌های مختلف این نهاد در ماه رمضان گفت: مسئولان دستگاههای اجرایی استان آذربایجان شرقی در ماه رمضان در قالب طرح مفتاح الجنه از سه هزار و 200 خانوار مددجو دیدار و کمک های نقدی و غیرنقدی خود را پرداخت خواهند کرد.

وی با اشاره به اینکه امیدواریم امسال شاهد مشارکت هر بیشتر نیکوکاران در جشن رمضان باشیم تا به رفع بخشی از نیاز محرومان کمک شود، افزود: یکی از برنامه‌های اصلی این نهاد در ماه رمضان که با هدف کمک به رفع مشکلات مسکن، اشتغال، جهیزیه و درمان نیازمندان انجام می شود اجرای طرح مفتاح الجنه با حضور مسئولان دستگاههای اجرایی است.

کلامی با تاکید به اینکه برنامه‌های رمضان با هدف ترویج فرهنگ سنت های حسنه الهی و همچنین کمک به رفع مشکلات نیازمندان برگزار می شود، بیان کرد: خیران در ماه رمضان سال گذشته بیش از شش میلیارد تومان در قالب غذای گرم و سبد غذایی به نیازمندان کمک کردند.

مدیرکل کمیته امداد استان آذربایجان شرقی با بیان اینکه جمع آوری زکات فطره یکی دیگر از برنامه‌های این نهاد در ماه رمضان است، گفت: مبالغ زکات فطره پس از جمع آوری در میان نیازمندان استان آذربایجان شرقی توزیع خواهد شد.

وی با بیان اینکه طرح همیان مولا برای استفاده از ظرفیت خیران در تامین نیازهای اولیه مددجویان تحت حمایت در شب های ماه مبارک رمضان اجرا می شود، گفت: امسال بیش از 10 هزار کیسه همیان مولا برای جمع آوری کمک ها در بین خیران و اصناف توزیع شده است./935/پ204/ب1

ارسال نظرات