۰۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۳
کد خبر: ۵۶۵۷۱۵
حجت‌الاسلام والمسلمین ماندگاری:

ولایت مایه پویایی دین اسلام است

حجت‌الاسلام والمسلمین ماندگاری با بیان این‌که خداوند عنصر ولایت را فقط در اسلام قرار داده است، گفت: ولایت مایه پویایی دین اسلام است.
حجت الاسلام ماندگاری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدمهدی ماندگاری رئیس موسسه روایت سیره شهدا امشب در مهدیه امام خامنه‌ای (ره) با اشاره به آیه 102 سوره آل‌عمران گفت: در این آیه خداوند سه انتظار از انسان‌ها دارد که این سه انتظار همان انتظاراتی است که پیامبر گرامی اسلام (ص) ائمه معصومین (ع) امام زمان (عج) امام راحل و شهیدان گران‌قدر انقلاب اسلامی از ما دارند.

وی افزود: خداوند در این آیه می‌گوید ای کسانی که ایمان آورده‌اید آیا به مکتبی که من آورده‌ام ایمان‌دارید؟ مکتب خداوند اسلام است دین نقشه راه منشور و مسیر زندگی ماست. اسلام برای این انتخاب‌شده که خالق انسان یک دفترچه راهنما به او داده است. اسلام جاده سعادت است هرکس در این جاده سالم دقیق و سریع حرکت کند قطعاً به مقصد می‌رسد.

رئیس موسسه روایت سیره شهدا اظهار کرد: یک بازیکن در میدان ورزشی اگر درست حرکت نکند با دو کارت زرد از زمین اخراج می‌شود. خداوند صدها کارت زرد به ما نشان داده اما هیچ‌گاه اخراج نکرده است خداوند می‌گوید اگر قبول دارید خدای شما هستم پس دفترچه راهنما را بپذیرید. اما مردم دفترچه راهنما را جدا می‌کنند. هر طور که میل دارند از احکام الهی استفاده می‌کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین ماندگاری یادآور شد: خداوند عنصر ولایت را در دین اسلام گذاشت ولایت مایه پویایی اسلام است. اسلام با عنصر ولایت به‌روز است و دیگر بن‌بستی ندارد اسلام در هر زمان و مکان امت را راضی نگه می‌دارد. این دنیا را خداوند ساخته انسان را هم او آفریده و اگر به دستورالعمل داده‌شده عمل کنند راه رستگاری را می‌یابند.

وی خاطرنشان کرد: خداوند دو دفترچه راهنما داده است دفترچه کتبی که قرآن مجید و دفترچه شفاهی که حضرت محمد و آل محمد (ص) است. بعد در آیه دیگری می‌گوید حالا که دفترچه را قبول کردید پس به دستورات عمل کنید. در مقابل دستورات کوتاه نیاییم و با مقررات خداوند شوخی نکنیم.

رئیس موسسه روایت سیره شهدا گفت: تقوای الهی سه‌پایه دارد اول آن‌که مراقب خداوند باشیم. خداوند 85 بار در قرآن گفته مراقب باشید حق خداوند را مراقبت کنید دوم مراقب قیامت باشید. 5 بار این مطلب در قرآن یادآور شده است و سوم آن‌که مراقب فتنه‌ها و شیاطین هم باشید که فقط یک‌بار در قرآن عنوان‌شده است. بالاترین صفات خداوند کبریایی است. حق مراقبت خداوند این است که او را کوچک نکنیم و بزرگی او را رعایت کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین ماندگاری افزود: اگر خداوند پشتیبان ماست دیگر در برنامه زندگی روزانه خود نباید نگران باشیم. حق مراقبت از قیامت این است که قیامت را حساب کنیم از حساب‌وکتاب دنیا می‌شود فرار کرد اما از حساب آخرت نمی‌توان فرار کرد. امروز در کشور مد شده هر خراب‌کاری را به گردن دیگران می‌اندازند اما در آخرت چنین کاری میسر نیست. حق مراقبت از قیامت این است که باور کنیم قیامت جدی است در قیامت تا ریال آخر محاسبه می‌شود.

وی اظهار کرد: آیات قیامت وقتی نازل شد پیامبر آن‌چنان می‌گریست که شانه‌هایش می‌لرزید. مکر شیطان را جدی بگیریم کید شیطان و شیطانک‌ها عظیم است. حیات و مرگ انسان‌ها با خودشان است همه می‌خواهیم مسلمان بمیریم. مسلمان یک اسم و یک رسم دارد ابوسفیان هم مسلمان بود شهادتین گفت و اسلام آورد. امروز در دنیا خیلی‌ها ادعای مسلمانی دارند اما رسمش این است که دستورات آن را میلی‌متری اجرا کنند./۹۳۴/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات